Zaloguj się do konta

Ozdoby naszych brzegów

Ozdoby naszych brzegów !!!


Koledzy wędkarze jak wielu z nas widzicie od wieczny problem śmieci które zalegają w koło naszych łowisk. Ja wczoraj wybrałem się na spacer nad jezioro i to co zobaczyłem jest wielkim chamstwem i głupotą bo nie da się tego inaczej nazwać bowiem są miejsca w których praktycznie cały sezon można wędkować a są to miejsca w których jest przepompowywana woda z oczyszczalni i tam nawet w mroźne dni nie ma pokrywy lodowej. Właśnie wczoraj odwiedziłem takie miejsce i to co zobaczyłem po zimowych baranach aż mi dech zaparło.

Jak można doprowadzić do takiego stanu łowisko które przez cały sezon odwiedza kilku set a może więcej wędkarzy i jak można zostawić taki syf to normalnie jest chore. Robiąc zdjęcia zaczepił mnie przechodzień który okazał się też wędkarzem więc razem ponarzekaliśmy na tych którzy nie umieją szanować przyrody ,zostawić po sobie porządek a najgorsze że oni nazywają siebie wędkarzami. Zgodnie z nowym regulaminem mamy zachować czystość na łowisku i ta zmiana może obudzi niektórych brudasów do zmiany postępowania nad wodą bo w razie kontroli dostanie mandat więc powinni bez litości karać takich niby wędkarzy żeby dotarło do ich mózgownicy że na te i inne łowiska przychodzą inni którzy wiedzą jakie należy
zostawić łowisko po zakończeniu wędkowania. Sam nie raz w sezonie zbieram po innych śmieci do worka i jakoś mi nie ciąży ten worek w samochodzie gdy wracam więc musimy my po takich sprzątać by następnym razem chcąc mieć czysto na łowisku.

To samo dotyczy potoków czy rzek nad które ludzie potrafią wywieść wszystko to znaczy gruz po remoncie, stare telewizory i wiele innych im niepotrzebnych rzeczy. Wczoraj wracając z nad jeziora postanowiłem wstąpić nad rzekę gdzie od kilkunastu lat wędkuję więc widzę jakie zachodzą zmiany a na domiar złego regulują brzegi rzek i potoków więc w niektórych miejscach gdzie pstrągi miały tarło wjechały spychacze i wygarnęły wszystko w stronę brzegu więc po co zarybiać, wprowadzać limity ,wymiary ochronne gdy inny organ państwowy po prostu bez żadnych konsultacji z kołami na temat zarybiania posyła sprzęt i zniszczy starania przyrody.

Na ostatnim zebraniu poruszyliśmy temat czy nie dało by się porozumieć w sprawie umacniania brzegów by nie robić tego w czasie tarła oraz zarybiania i tu dostaliśmy odpowiedź że trzeba będzie porozumieć się z zarządcą wody więc po co było wpuszczać 10 000 lipienia i pstrąga potokowego gdy teraz maszyny skazały je na zagładę. My jako wędkarze nie za dużo możemy zdziałać w takich sprawach ale nasi przedstawiciele na wyższych szczeblach to mogliby coś wywalczyć tylko pozostaje zawsze pytanie któremu by się chciało. Pozdrawiam i życzę dużo cierpliwości w nadchodzącym sezonie gdy zastaniecie syf po niby wędkarzach a prawdziwym życzę połamania kija na wielkim okazie.

PS; Złapany śmieciarz powinien zapłacić ,zrobić mu zdjęcie i powiesić w kole żeby wszyscy wiedzieli co to za idiota.

Opinie (36)

lechu80

Wszędzie są śmieci. Czy to rzeka czy też jezioro. Najwięcej jest po powodzi gdy wysoka woda rozlewa się po polach i zabiera wszystkie nieczystości ze sobą. Po opadnięciu wody widać dopiero skutki jak na drzewach, krzewach wiszą śmieci. Wczoraj byłem nad Dunajcem w okolicach Tarnowa i było tak dużo śmieci że nie było się gdzie rozłożyć z wędkami. Ludzie wyrzucają nawet ubrania i buty. Przydały by się jakieś kosze na śmieci lub kontenery żeby było można gdzie wyrzucić.   [2011-02-09 20:14]

baloonstyle

Dużo mądrości w tym wpisie.Sam widzę to nad Wisłą.Mam jedno miejsce w które jeżdżę co tydzień i co tydzień jest tam mnustwo nowych śmieci.już pomijając wędkarzy bo jednak cześć z nas jest świadoma niszczenia środowiska.Chodzi o zwykłych ludzi którzy zamiast do śmietnika wyrzucić worek jadą na spacer nad wodę i chlup na brzego smietnik zostawiają.Takie mamy społeczeństwo, taka nasza mentalność, takie mamy zjawiska.Pozdrawiam [2011-02-10 10:47]

alkoholik16

ludzie pierwsze nasyfią i nie zważają na nic ! kiedyś na Wiśle wyciągałem starego buta na wędkę .... powinni coś z tym zrobić 5 [2011-02-10 10:55]

karlik

Witek zawsze podczas kontroli proszę wędkarzy PILNUJMY SIEBIE I SĄSIADA ZWRÓĆ UWAGĘ NA TO CO ZOSTAWIŁ . A sądzę że mogło by być o wiele czyściej nad naszymi łowiskami [2011-02-10 13:24]

użytkownik

na każdych zbiornikach jest to samo chyba w całym kraju jednakowo wniosek nasówa  sie jeden , że my polacy to brudasy i nie dbamy o nic i tak beda postrzegać nas przyjezdni do kraju mamy ładną przyrode , a o to nie dbamy ***** [2011-02-10 15:26]

kaban

Nasza mentalność i brak trzeźwego spojrzenia ku przyszłości jest porażająca.Zdaję sobie sprawę,że normalnie myślący człowiek sam zdziałać wiele nie zdoła,ale każda uwaga zwrócona koledze nad wodą może (niestety wcale nie musi) przynieść jakiś pozytywny skutek.Szlag mnie trafia przez to co czasami widzę nad wodą.Dla jednych to normalka,a dla mnie dowód naszej ogólnie pojętej niedbałości o to co niby nie nasze a państwowe. [2011-02-10 16:54]

Artur z Ketrzyna

Chwila moment, to PZW nie jest zarządcą wody? Wy jako wędkarze możecie złożyć pozew zbiorowy lub donieść do prokuratury, że zostało zniszczone tarlisko pstrąga. Jest to przestępstwo przeciwko przyrodzie. Ja bym tego tak nie zostawił, ciekawe czy to nie była samowolka... I by zapobiec takim przypadkom powinniście oznakować wszystkie tarliska i nanieść na mapki i jedną z nich zanieść do geodezji i gminy, i tam pertraktować ich ochronę. [2011-02-10 17:32]

witiakwicol1

Na zebraniu zaszczycił nas swą obecnością burmistrz i co do regulacji brzegów obiecał zająć się tą sprawą i na najbliższym posiedzeniu zaproszą wykonawców tychże robót i właściciela wody więc my czekamy na jakiś odzew i mamy nadzieję że coś ruszy się w tej sprawie bo to nie pierwszy raz.Odwiedziłem kilka tarlisk i wszędzie to samo a że padła bateria w aparacie więc dodam innym razem zdjęcia. [2011-02-10 18:09]

DarekCz

Całkowita racja, jesteśmy brudasami, tak twierdzę ze smutkiem. Tylko nieliczni potrafią dostrzec problem śmieci i to jest smutne. Ostatni mój połów w kraju na zbiorniku PZW to spotkanie z poruszającą się na fali stertą śmieci - widok okropny. [2011-02-10 18:14]

CIN1974

Witam wszystkich,nierozumiem jednej rzeczy większość wędkarzy jest zmotoryzowanych lub planuje wspólne wypady aby powędkować z kolegami,czy to jest tak trudno zabrać śmieci ze sobą.Z tego co widzę to jest coraz gorż

ej,ja przychodząc na łowisko zamiast rozkładać sprzęt to musze zabrać sie za sprzątanie ciekawe czy ci śmieciarze tak samo robią w domu.Najbardziej denerwują mnie ci wędkarze którzy zamiast łowić ryby robią sobie balangi nad wodą niedosyć że drą te mordy nad wodą to zostawiają najwięcej śmieci.I niestety koledzy wędkarze ci co dbają o przyrodę i cenią sobie cisze i spokój nad wodą będą musieli sprzątać po takich pseudo wędkarzach.

[2011-02-10 21:52]

darekgliwice

pamiętam jak kiedyś miałem jeszcze "cieńkiego" po jednym z wypadów nad wodę z rodzinką w aucie nie miałem już miejsca na śmieci żona jechała z otwartym oknem , a za oknem trzymała worek ze śmieciami zrobiłem nawet zdjęcie jak znajdę to wrzucę . a swoją drogą na niektórych zbiornikach często są już postawione kosze lecz mało kto z nich korzysta , mam nadzieję tylko że mentalność ludzi zmieni się, no i sami może zaczniemy zwracać ludziom uwagę na zostawiony syf, za pierwszym razem pewnie coś odburkną  ale następnym razem już zastanowią się nad tym co robią [2011-02-10 22:15]

mlotek2222

Jak kazdy by  po sobie sprzątał to nasze brzegi wygladały by zupelnie inaczej , a tak tak tylko mozna powiedzięć ze jestesmy brudasami i nie dbamy o naszą przyrodę. [2011-02-11 07:59]

Piotros

już chyba każdy rodzaj śmiecia widziałem nad wodą...:( przykre to.. no ale co zrobic? jak przyjezdza jeden z drugim i wywalaja caly samochod smieci po krzakach... i tak co miesiac.. [2011-02-11 15:28]

beno1956

Drogi kolego!!!Choćby nie wiem co byś  zrobił to i tak głową muru nie przebijesz , ale po kolei. Zaczynałem swoją wędkarską przygodę od kłusownictwa , byłem po chemii na nic nie miałem siły koledzy dali mi wędkę ze spławikiem na haczyk dwie kukurydze i po paru dniach bez specjalnej techniki złapałem klenia 46 cm i tak mnie to wciągnęło że do końca roku złapałem jeszcze parę płotek , krąpi i kleni . Ale za każdym razem jak przychodziłem z nad rzeki przynosiłem reklamówkę śmieci i Ci sami koledzy doszli do wniosku że trzeba mnie od przyszłego sezonu zapisać do związku ponieważ nie śmiecę tylko sprzątam nie opierając się sam poszedłem zapisałem się , egzamin zdałem i już legalnie poszedłem łowić rybki , przygotowując sobie stanowisko , na początek zebrałem worek 120 l śmieci . No nareszcie będę miał czysto - nic z tego co przychodziłem pełno śmieci , więc w tym miejscu powiesiłem reklamówkę o dziwo raz śmieci w reklamówce innym razem obok. Moje łowisko znajdowało się 150 m od domu , więc postanowiłem przypilnować brudasa i udało się . Grzecznie zwróciłem uwagę że jak już swoje śmieci musi zostawiać na łowisku to niech wrzuci do reklamówki , a ja przy okazji wrzucę do kubła i jak przyjdzie drugi raz będzie czyściutko . To co usłyszałem to nie nadaje się do publikacji , (choć sam czasami używam wulgaryzmów) i groźbę że nie jestem stąd i z moim domem mogą zdarzyć się różne rzeczy  , a czasami przez przypadek może się spalić , a że była to druga groźba (pierwsza przy wysypywaniu śmieci w lesie) zrezygnowałem z walki ze śmieciami i kłusownictwem które jest nagminne. Ale to już inny temat. Serdecznie pozdrawiam . beno [2011-02-11 16:09]

użytkownik

Gdzie tylko byłem, jestem i chyba będę na łowiskach to będę widział pełno śmieci. Ja tam sprzątam po sobie. Inni tego nie robią. Niech każdy sprząta po sobie to będzie dobrze i już. Pozdrawiam. A ocenka to 5 [2011-02-11 17:54]

lowca1987

Prawdziwy wędkarz zostawi po sobie porządek a nie śmieci. Ci którzy tak robią  to bezrozumne istoty takie bez rozumne ze brak na nich określenia. Napisałem  tez o tym kiedyś na swoim blogu bo u mnie jak ide rzeką tez to samo widze. Zastanawiam czym ludzie myślą chyba 4l. Ciekawe czy tak samo mają u siebie w domu w pokoju czy w kuchni. Pozdrawiam i może nasze artykuły, nasze wypowiedzi otworzą idiotą oczy ze ziemia do nas wspólny dom. zostawiam 5 [2011-02-11 19:28]

Zbig28

Rzeczywiście, to co widzimy nad brzegami naszych wód to kompromitacja polskiej społeczności. 

Te stosy śmieci, te zwały gruzu, opony, plastikowe resztki... Wiele tego paskudztwa pozostawiają wędkarze, ale nie tylko.  Są także żeglarze, kajakarze i inni użytkownicy wód. Niestety, także ci, którym powinno najbardziej zależeć na czystości w okolicy swojego zamieszkania. Kilka razy widziałem nad Wkrą rolników zrzucających do rzeki z traktorowej przyczepy różne 'atrakcyjne"  towary. Bezpośrednio przy domu ! Bezpośrednio do rzeki !

Nawet reagowałem... I do Policji, i do sołtysa.. I co ?  Nadal zrzucają.

NIE  BĘDZIE  WYCHOWANIA !!!  BĘDZIE  SYF !!!

NIE  BĘDZIE  KAR !!!  BĘDZIE  WIĘKSZY !!!   

 

[2011-02-12 01:01]

beno1956

Tyle się rozpisałem że zapomniałem wystawić Ci oceny - jak dla mnie to szóstka (6) . Pozdrawiam bardzo serdecznie . beno [2011-02-12 07:10]

dawidczopek

przepis dobry tylko moga i mi przywalic mandat mimo ze nie smiece bo znajda smieci gdzies z amoimi plecami w krzakaach ale popieram takich kutasów nie wendkarzy nalerzy jebac karać nie wyróżniać ja sam zawsze jak jade nad wisłe to mam ze sobą przynajmniej 3 worki na smieci i zazwyczaj dwa sa pełne jeden moich smieci a drugi smieci zebranych na tamie poniewarz nie lubie w nocy potykac sie o puszki butelki worki po zanetach i inne cuda co ludzie kturzy maja wendke i nazywaja siebie wendkarzami  pozostawiaja

ps.udanych łowów w sezonie 2011 rzycze wszystkim prawdziwym wędkarzom a brudasy niech siedzą w domu i gniją pozdrawiam

[2011-02-12 08:08]

news34

Nie słyszałem jeszcze o mandacie za zaśmiecanie,a szkoda

zobaczcie jak wygląda kanał cegielinka w szczecinie,fotki zrobione pare dni temu,

http://www.galeria2.zpw.pl/thumbnails.php?album=12 

Przyjeżdza tu dużo wędkarzy z sąsiednich Okręgów,woda pzw Szczecin

[2011-02-12 11:17]

witiakwicol1

Drodzy koledzy po kiju wiem że każdego z nas wkurza postępowanie osłów którym nie zależy na czystości ale nie możemy przechodzić obojętnie więc gdy każdy szanujący się wędkarz zacznie zwracać uwagę na osoby które koło nas wędkują to z biegiem czasu na pewno przyniesie pozytywne efekty.Ja mieszkam na terenie Żywieckiego Parku Krajobrazowego który jest częścią Babiogórskiego Parku Narodowego i często robię sobie wycieczki z kijem po potokach a co widzę nad brzegami to nieporozumienie.Nie mogę obwiniać tylko wędkarzy ale i ludność miejscowa dokłada rękę do tego syfu co jest w jeziorach bowiem duża woda zabiera wszystko po drodze co napotka i niesie do pierwszego zbiornika.Trzeba będzie zrobić się świnią porobić zdjęcia i zgłosić tam gdzie trzeba bo jak można zawieść nad potok chyba tonę popiołu a tuż po niżej kropki miały tarło więc wyobraźcie sobie gdy woda podniesie się jak to wygląda i jak tu nie denerwować się.Wiadomo że zmieniły się niektóre przepisy więc zobaczymy jak zareagują na nie ci którzy mieli je w nosie.Pozdrawiam pozytywnie zakręconych i połamania w nowym sezonie oraz taaaakiej ryby. [2011-02-12 11:37]

arturartur

My  wędkarze  powinniśmy  dać  przykład  i  zostawić  porządek  po  sobie  nad  wodą  . Zrozumiałe  .  Jednak  wywóz  nieczystości  jest  coraz  droższy  i  co  niektórzy  robią  oszczędności  w  domowym  budżecie  a  niektóre  gospodarstwa  nie  mają  nawet  pojemników  na  odpady  czyli  brak  podpisanej  umowy  z  przedsiębiorstwem  oczyszczania  .  To  jest  podobno  obowiązkiem   ale  nikt  tego  nie  sprawdza  ,  gdzieś  ta  część  śmieci  musi  wylądować  .  A  w  lesie  i  nad  wodą  jest  spokojnie  i  nikt  nie  widzi  .   Polska  rzeczywistość  .  Pozdrawiam  . [2011-02-12 18:43]

tytusik

Panowie tak licznie się wypowiadamy na temat śmieci nad woda. To nie ma co biadolić nad brudem nad woda i narzekać na innych. Niech każdy z nas bierze z domu trzy worki na śmieci! Jeden żeby przejść kilkanaście dziesiąt metrów w prawo i lewo i wyzbierać śmieci. Drugi i trzeci żeby ulokować w najbardziej zaśmieconych punktach po prawej i lewej stronie. Panowie to działa naprawdę!!! Praktykowałem to w zeszłym sezonie letnim i osobiście widziałem na którymś kolejnym wyjeździe jak wędkarz tydzień później zabierał mój worek pełen śmieci i zostawił pusty. Tylko trzeba konsekwencji w działaniu i będziemy mieć czysto nad brzegami!!! POZDRAWIAM PISZĘ RÓWNIEŻ DO PAN :) [2011-02-12 19:38]

blutu

Jesteśmy coraz gorsi. Nie wiem ile % ludzi żyje razem ze śmieciami i wcale im to nie przeszkadzają . Trzeba by zrobić badanie, jaki by był wynik? Gdy im się zwróci uwagę są bardzo wulgarni. Pisanie na ten temat i pokazywanie zdjęć nigdy nie jest za dużo. [2011-02-13 07:03]

witiakwicol1

Dzisiaj zrobiłem sobie mały spacerek nad potok Sopotnianka i ku mojemu zdziwieniu w paru miejscach gdzie w zeszłym roku były śmieci jest czysto.Wszystko zostało posprzątane i to postanowiłem sprawdzić jeszcze w innych miejscach.Społeczeństwo zaczyna dojrzewać bowiem młodzi ludzie rozumieją jakie skutki są gdy wszędzie zalegają śmieci.Spotkałem trzech młodych chłopaków którzy dzisiaj koło swojej działki która łączy się z potokiem zbierali śmieci i gdy spojrzałem w ich stronę to zaraz dostałem w ucho ;i co pan tak patrzy,dziwi to że dzisiaj.Moja odpowiedź zabrzmiała tak ;jak ja miałbym taką działkę też robił bym to co wy.Po mojej odpowiedzi zmienili ton więc pogadaliśmy trochę o śmieciach a ja powędrowałem dalej.Dodam jeszcze że coraz częściej można zauważyć że młodzi ludzie rozumieją sens utrzymania porządku. [2011-02-13 18:09]

adrres

witam wszystkich

tak sobie to czytam i myślę;znowu zwala sie wszystko na wędkarzy!!!!

Zapytacie dlaczego??

A więc odpowiadam pytaniami

Widzieliście kiedyś staw komercyjny(Prywatny)zasyfiony?

Na staw prywatny nie wolno wjeżdzac autem??

A może na takim prywatnym stawie siedzi sie cały dzień i nie ma brania???

NIE!!!!!!

Nasze związki wędkarskie zasyfiają swoje stawy,zakazów co niemiara,a zarybieniajakie są ???Każdy widzi.

Przykład.

kontroler przychodzi do mnie na kontrole na jeziorze.

Obok mnie leży worek 220 litrów z butelkami,PET-ami,śmiecmi i oczywiście pudełka po robakach które sam nazbierałem.(chodzi o pudełka)

Jego(kontrolera)gatka:-myśle że to zniknie z łowiska?

-oczywiście -odpowiadam;-ale gdyby pan zabrał ten worek z sobą to nazbieram jeszcze jeden taki i wyniose.

a co ja tu jestem od sprzątania???-taka jest odpowiedż

chyba to daje coś do myślenia,chyba że sie mylę

 

[2011-02-14 21:00]

witiakwicol1

Ja na kolegi miejscu zaprosiłbym strażnika do pomocy w napełnieniu drugiego worka a sądząc po wypowiedzi kolegi to musiał być jakiś przygłup.Ja z kolegą w zeszłym sezonie mieliśmy na brzegu kontrolę PSR ale widzą że nasz pokrowiec z kijami jest jeszcze w łodzi i pada pytanie panowie na czy już po wędkowaniu? Nasza odpowiedź po wędkowaniu, bo chodzimy po brzegu i zbieramy pozostawione śmieci wszelkiej maści po tych z nocnej zasiadki i z kolei my pytamy się ich czy zawsze trzeba sprzątać po idiotach którzy przyjadą ,nawalą się i rano dupę do auta a syf zostawią więc musimy sami pilnować by takich niby wędkarzy nie dopuszczać do łowisk gdzie inni umieją zadbać o wygląd i porządek panujący na brzegu.Po rozmowie ze strażnikami dochodzimy do wniosku że wypadałoby przypilnować takich delikwentów,sprawdzić który samochód jest ich,sprej do ręki i napisać ; UWAGA WĘDKARZ BRUDAS /ŚMIECIARZ. To może wtedy niektórzy dopiero zrozumieliby swój błąd.Od marca będę w SSR i będę miał prawo takich skontrolować i nie dość że będzie można posłać opinię do koła to jeszcze telefon do poważniejszych służb i może jakiś mandacik ze 200 złotych.Myślę że trzeba postąpić jak kobieta z facetem przez żołądek do serca a brudasem przez kieszeń do mózgu. [2011-02-14 22:23]

Pit-82

Brawo!!! Za artykuł oczywiście 5!!! Ja też jestem za tym żeby karać śmieciarzy, którzy na siłę nazywają się wędkarzami!!! Ale nie zapominajmy też o karze dla tych którzy nie wędkują a też śmiecą!!! [2011-02-15 05:12]

witiakwicol1

I tu kolega Pit-82 ma rację bowiem czasem jeżdżę na Słowację pochodzić za grzybkami i możesz mi uwierzyć że niektórzy niby grzybiarze to, to samo co niby wędkarze i potem się dziwią coraz większymi zakazami wejścia do lasów bo pod co drugim świerkiem leży butelka po piwie i tu trzeba zadać to samo pytanie;dlaczego po wypiciu nie zabierze butelki ze sobą.Tak samo postępują wykendowi turyści wyrzucają byle gdzie.Według mnie takich brudasów czy to w górach czy nad wodą trzeba karać jeszcze raz karać żeby wiedział i zrozumiał przyrodę bo ona poradzi sobie bez nas ale my bez niej już nie. [2011-02-15 22:05]

joker

wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd !!!sami marudzimy i narzekamy na wszystkich dookoła tylko właśnie sobie ciężko się przyjrzeć i zrobić rachunek sumienia. Księdzem nie jestem ale zacząłem pracę już dawno od siebie teraz staram się motywować innych przyjaciół może wspólnie więcej zdziałamy i zapewne efekty będą na większą skalę.Powodzenia w walce z bezmyślnością o której tyle piszemy już od dawien dawna. [2011-02-16 22:25]

martin10021

No niestety są tacy inteligentni ludzie którzy nie potrafią uszanować czystości.My wędkarze przynajmniej nie którzy zostawiamy po sobie czysto na stanowisku.Ale przecież nawet pisze w karcie wędkarskiej "Wędkarzu nie śmieć"   [2011-02-17 19:27]

witiakwicol1

To prawda że są twardogłowi lub jajogłowi to tak zwany trudny do za....nia ,odporny na wiedzę i takim trzeba pokazać na czym polega wspólne użytkowanie z innymi wędkarzami łowisk.Jeszcze trzeba dodać że gdy będzie czysto to i rybka będzie,przyjemniej będzie siedzieć nad wodą i zawsze będziemy traktowani jak ludzie zatem trzeba tłuc,tłuc i jeszcze raz tłuc aż zrozumieją. [2011-02-17 21:24]

rafall193

Bardzo fajny i pouczający temat myślę, że każdy wędkarz powinien dbać o łowisko ponieważ za kilka lat nie będzie może już takich pięknych widoków. Sam jak jestem nad wodą to widzę jak niektórzy wędkarze po udanych połowach zostawiają puste opakowania po robakach, zanęcie, itp. Myślę, że trzeba dbać o łowisko bo ktoś za nas tego ni zrobi ....    [2011-02-19 14:55]

barbus

Niestety na wytepienie chamstwa i prostactwa z nad naszych wod trzeba lat. Taka juz polska mentalnosc. Nie zmienimy tego w ciagu dwoch czy trzech lat.Mysle,ze bardzo wazna w tym temacie jest edukacja, a zwlaszcza edukowanie mlodego pokolenia, uczenie go poszanowania przyrody to wtedy powoli beda zachodzily jakies zmiany.Mowiac o edukacji mlodego pokolenia nie mam na mysli tylko mlodych wedkarzy, edukacja ta powinna dotyczyc wszystkich dzieci w szkolach juz od najmlodszych lat. [2011-02-22 22:04]

witiakwicol1

Kolego barbus tu masz rację żeby już od najmłodszych lat uczyć dzieci zachowania,czystości i paru innych cech które nabywamy z wiekiem ale jak można edukować potomstwo skoro rodzice dają zły przykład.W szkołach to jest nie możliwe bowiem zawsze brakuje nauczycieli którzy chcieliby poświęcić swój drogocenny czas na edukację w terenie gdyż lepiej pić kawkę przegryzaną ciastem niż zabrać dzieci na spacer powiązany z nauką.A tak na marginesie to kulturę osobistą wynosimy z domu rodzinnego bo potem w życiu  to trudno nauczyć takiego delikwenta czegoś i tu śmiało mogę porównać do tych którzy robią rozróby na stadionach. [2011-02-23 08:16]

użytkownik

5 [2013-05-12 15:53]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej

Poławiacze pereł

Trwa dyskusja czy ryba czuje ból-czy wypuszczac czy też nie, jest to już…

Społecznościowy Portal Wędkarski wedkuje.pl
2008 - 2024