Ryby z pasożytem

/ 20 komentarzy / 4 zdjęć


W Stoczni Rzecznej w Płocku była katastrofa ekologiczna ( już ponad 2 lata wstecz ) i na obszarze nie należącym do PZW o powierzchni ponad 13 ha i głębokości ponad 4.5 metra padło ponad 13 ton różnego rodzaju ryb . Jest to jedno z większych naturalnych zimowisk ryb . Ogromna część padłych ryb pozostało na dnie akwenu , gdyż ukształtowanie terenu akwenu jest w kształcie litery ' L ' i szerokość śluzy do 10 m max . Od tej pory wędkarze systematycznie informowali o cieniutkich , czerwonych pasożytach w ciele wielu ryb . Okazało się , że są to nicienie , bardzo szkodliwe dla ludzi . Oczywiście po głębokiej obróbce termicznej , można było je konsumować . Te nicienie były głównie w karasiach srebrzystych , sandaczach , a ostatnio pokazały się u dorodnych okoni i to już nie na terenie Stoczni Rzecznej , lecz w Porcie Jachtowym i na samej Wiśle w Płocku . Okazało się również , że te nicienie z cieniutkich zrobiły się całkiem pokaźne . Jak mówili wędkarze , gdy złowili rybę , to pasożyty były w ciele ryby , natomiast podczas uśmiercenia ryby i potrzebnego czasu , by dotrzeć do domu z wędkowania , nicienie szybko przemieszczały się w mięśnia ryb . Władze nie za bardzo się tym interesują ( pewnie dopóki nie zarazi się człowiek ) , nawet po głębokiej obróbce termicznej , sam bym osobiście takiej ryby nie spożył . Nicienie te duże są w okoniach , ale czy tylko ? Okoń jest ulubionym przysmakiem szczupaka , więc w maju wszystko się zweryfikuje .

Dziękuję koledze #adik21





Jurek

 


4
Oceń
(42 głosów)

 

Ryby z pasożytem - opinie i komentarze

ypman666ypman666
0
witam na wistce terz łapałem okonie na 10 sztuk 9 miało nicienia szkoda bo ryb coraz mniej a jak się złowi to zarażone ale taki nasz los pozdrawiam za wpis 5 (2012-04-01 19:07)
jurekjurek
0
Serdeczne podziękowania Adrianowi Miałeckiemu # adik21 za pomoc . Masz rację #ypman666 , również wędkarze z Włocławka skarżą się na nicienie w rybach ------------ przecież gdy otwarto śluzę , to różnica wody pomiędzy Wisłą , a Stocznią Rzeczną była ponad 1 metr , więc padłe ryby wypłynęły w stronę Włocławka , byłem przy tym i mam zdjęcia i film ! (2012-04-02 11:09)
ypman666ypman666
0
i tak to wyglądało a pzw ma to w d...e jak zwykle jakies badania albo coś powinni zlecić ?pojecia nie mam/ (2012-04-02 12:19)
ypman666ypman666
0
ihtiolog powinien sie tym zajac (2012-04-02 12:24)
jurekjurek
0
Masz rację Przemku , pozdrawiam serdecznie (2012-04-02 14:59)
PitbulPitbul
0
Co to znaczy "Władze nie za bardzo się tym interesują" ? (jakie "władze") Jeśli można udowodnić, że po klęsce niezutylizowane martwe ryby zainfekowały ryby w wodach PZW to PZW powinno powalczyć o swoje ! Wiem, że ciąg przyczynowo - skutkowy jest długi i rozłożony w czasie, ale może SSR i PSR dadzą "bodziec" do rozpoczęcia działań przez opiekujący się wodą Okręg PZW.... (2012-04-02 15:20)
ypman666ypman666
0
no to okreg lache położy znajac życie (2012-04-02 16:55)
SavageSavage
0
Obrzydlistwo (2012-04-02 19:36)
adik21adik21
0
Niema za co Panie Jurku,zawsze mogę pomoc w miare swoich możliwości ,ale najbardziej boli to że nikogo to nie obchodzi oprócz garstki ludzi a Ci co mają możliwości działania nie robią nic bo mają to w dupie.Władze okręgu to juz wogole szkoda słów.A władze koła mi Pan prezes powiedział ze on za dużo to otym nie wie ale słyszał ze można je jeść , no więc powodzenia bo ja po obraniu właśnie okoni i zobaczeniu tego dziadostwa napewno takiej ryby niedotkne.Szkoda ryb;/ może dopiero jak ludzie zaczną chorować to się ktoś zainteresuje tylko że może być już za późno:(.Dziękuje Panie Jurku ,że się Pan tym zainteresował i próbował coś zadziałać.Pozdrawiam (2012-04-03 00:01)
Kowal73Kowal73
0
To nie powinno się wydarzyć.Jak to możliwe?Koszmar,brak słów.:(:(:(
(2012-04-03 23:59)
janboruchjanboruch
0
rzuciłem się na "internet" i podejrzewam, że może być to: http://www.pasozyty.com.pl/Anisakioza-Anisakis-simplex.html chociaż z wyglądu to przypomina mi rurecznika łolbrzyma; pozdrawiam (2012-04-05 18:21)
tryftatryfta
0
Bierność władz PZW w takich sytuacjach i podobnych doprowadzi do tego że ryby będą wszędzie tylko nie w polskich wodach,a potem usłyszymy że to wina wędkarzy itp...Zastanawiam kiedy w końcu w tym kraju odpowiednie władze i służby zaczną odpowiednio reagować na takie i podobne zagrożenia.Dobrze Jurku że są tacy Wędkarze jak ty,możliwe że wtedy bierność odpowiednich służb się skończy... (2012-04-06 17:13)
Zibi60Zibi60
0
Co najmniej zdumiewa fakt braku reakcji a nawet zainteresowania służb za ten fakt odpowiedzialnych. Jurek zgłoś i monituj zgłoszenie ! Jeśli to nicień, to mam obawy o pogłowie okoni w tych wodach. Na akwenie Poraj stwierdzono nicienia w wątrobie okoni i po kilku latach stan jego populacji drastycznie zmalał. Wyginął w ciągu dwóch lat. Daje się zauważyć brak - jak przypuszczam - trzech roczników tej pięknej rybki. Kiedyś było go mnóstwo, łowiło się na zawołanie, a dziś jest okazem, zostały nieliczne duże osobniki. (2012-04-07 22:31)
patrykpotpatrykpot
0
ja bym tego nie zjadł!!!!!A ktoś powie mi czy to dziadostwo jest w karpiu i leszczu.?!?!?! (2012-04-12 20:03)
krzych5krzych5
0
To przechodzi już ludzkie pojęcie , jeszcze trochę i wszystko wokół bedzie zarażone i skażone. Człowiek to najgłupsze stworzenie (2012-04-19 12:53)
tomquadtomquad
0
Może Władze wykonuje jakiś eksperyment :) i sprawdzają czy wętkarze się dostosują do "lepszych warunków" Zakładasz robaczka, wyławiasz rybkę i masz 5 robaczków (pasożytów). Idziesz ponownie, zakładasz nowego robaczka (pasożyta) i ten sam pełznie do ofiary, a nie odwrotnie. Lub Może nowa cecha jakości wyłowionej ryby. Do długości i wagi dodamy ilość pasożytów w rybie. Im więcej tym lepiej. To co sam piszę uważam za chore, aczkolwiek rozwijająca sytuacja tej tragedii najwyraźniej do tego dąży skoro nikt nie potrafi temu zaradzić z władz. Przy okazji dziwię się, że PZW nie wprowadził dodatkowych opłat za wyłów amatorski pasożytów, oraz nie wprowadził okresu ochronnego :) Szczerze mówiąc na widok takich robaczków odechciało by mi się połowu. Poza tym czemu PZW nic nie robi skoro w przepisach jest o tym, że zanieczyszczenia itp. musimy zgłaszać. Co to im tylko do statystyki potrzebne ... myślałem że to do przeciwdziałaniu. Zakończę to tak: "Ludzie ludziom zgotowali ten los" zatem co nas obchodzi środowisko skoro sami sobie szkodzimy. (2012-04-21 18:32)
macha98macha98
0
to co zdechlo to tylko nadaje sie na zarcie dla ptakow (2012-04-24 20:34)
u?ytkownik116256u?ytkownik116256
0
szkoda słów-oczywiście ***** (2012-05-15 09:28)
Lin1992Lin1992
0
Biedne rybki.5 (2012-08-07 15:13)
Losos76Losos76
-1
A co powiecue na to ? (2016-12-29 10:09)

skomentuj ten artykuł