Pierwszy miętus w tym roku

/ 60 komentarzy

W końcu wyczekany weekend. Wreszcie wyjazd na nockę na ryby do Karsiborza. Ok. godziny 16.00 dojechaliśmy na miejsce, wypakowaliśmy sprzęt i zaczęliśmy połów. Pogoda fakt faktem dopisała, ale temperatura nie była wyższa jak 7 stopni i do tego jeszcze nie miły wiatr. Do godziny 00.00 nic nie brało...nadzieja zanikała,ale ok.01.00 usłyszałem dzwonek na jednej z wędek. Podchodzę, zacinam i ciągnę...czuję opór bo ryba musiała się gdzieś zaczepić. Bojąc się by nie zerwała się wraz ze sprzętem delikatnie starałem się ją wyciągać poszarpując na prawo i lewo. I w końcu po kilku minutach jest....mam ją:) okazuje się, że to całkiem niezły okaz MIĘTUSA. Miał 48 cm długości i ważył 1,55 kg. Jest to jeden z większych okazów jakie do tej pory udało mi się wyciągnąć. Mam nadzieję, że to dopiero początek sezonu:) Nie ma lepszego miejsca jak Kanał Piastowski w Karsiborzu na takie rybki jak Miętus i Węgorz. Polecam każdemu wędkarzowi!!!

 


4.3
Oceń
(71 głosów)

 

Pierwszy miętus w tym roku - opinie i komentarze

sosnasosna
0
Gratulacje!
Jaka przynęta?
(2011-10-12 12:08)
u?ytkownik66015u?ytkownik66015
0
Prawie egzotyczna już dziś rybka, wymagająca wytrwałości i poświęcenia. Pozdrawiam i piąteczka. (2011-10-12 12:38)
u?ytkownik32263u?ytkownik32263
0
Jako że nie lubię ściemy jestem zmuszony to napisać. W życiu nie uwierzę Tobie iż miętus o długości zaledwie 48 cm miał aż 1,55 kg. Sorki ale łapię tą rybę już dobrych kilka lat i wiem jaką wagę ma przy danej długości, przy 48 cm mógł mieć co najwyżej połowę tego co napisałeś. Wiem doskonale bo najczęściej łapię miętusy w granicach 40-50 cm. Jedyna za kłamstwo, tak się nie robi.
(2011-10-12 12:52)
benekk26benekk26
0
zgadzam sie z poprzednikiem...sciema totalna syf i tyle!!!!

(2011-10-12 13:22)
kaczor69kaczor69
0
53 cm. 1,70 kg. mam swiadków (oczywiście kilka lat temu),  co ciekawsze złowiłem w odstępie roku identyczną sztukę (2011-10-12 14:00)
brt3brt3
0
Moja rekordowa 41-nka z Pilicy miała 1,05kg. (2011-10-12 17:31)
arekdearekde
0
Też mi coś ja..... sobie kupuję miętuski w workach po 3kg w Tesco. I dobre i tanie ;-) (2011-10-12 19:20)
tomasz-dragantomasz-dragan
0
Najwyraźniej macie Panowie złe łowiska skoro nie udało Wam się złapać takiego miętusa,który miał takie wymiary jak mój. Powiedzcie mi tylko dlaczego miałbym kłamać, przecież to nie jakiś konkurs, jedynie dzielę się moimi sukcesami. (2011-10-12 19:31)
u?ytkownik32263u?ytkownik32263
0
Złe łowiska?! Chyba śmieszny jesteś. Ja łowię na Wiśle w Toruniu gdzie miętusów jest sporo i są to piękne grubaśne sztuki ale nawet nie próbuj mi wmówić że taki krótki miętki ważył 1,5 kilo. Aby miętus tyle ważył musi mieć +/- 60 cm a nie 48 cm, ten może mieć 70 max 90 dag. Naprawdę nie lubię kłamstwa a ty niestety kłamiesz. Tylko nie wiem dlaczego. Może chcesz się dowartościować przed innymi, może lubisz ściemniać i jesteś mitomanem albo po prostu lubisz oszukiwać. Ale mnie dasz rady zrobić w konia, tyczy się to też wpisów "kaczor69" i "brt3". Za długo łowię.
(2011-10-12 20:02)
janek24janek24
0

gratulacje :-) ładna rybka

(2011-10-12 20:46)
tomasz-dragantomasz-dragan
0
Nie będę z Tobą dyskutować, jeśli masz głupio pisać to najlepiej nic nie pisz. Ja łowie Mietusy i Węgorze od kilkunastu lat i nie wmówisz mi,że nie można złapać takich sztuk. Jak dla mnie jesteś po prostu głupi skoro potrafisz pojechać kogoś, a nawet kilka osób bo Tobie wydaje się, że masz rację.Ja bym chciał zobaczyć te Twoje wielkie sztuki! (2011-10-12 22:22)
u?ytkownik66015u?ytkownik66015
0

Z wpisów kol. kaczor69 i brt3 wynika iż Twój miętus, przy podanej długości mógł tyle ważyć.

Z danych zawartych w Necie wynika podobny wniosek. 

Tomaszu, nie irytuj się. Złap jeszcze większego.

Tomas81, więcej wiary w człowieka.

Pozdrawiam

(2011-10-12 22:41)
tomasz-dragantomasz-dragan
0
Spiner58 nie irytuję się tylko nie lubię gdy ktoś pie..... takie bzdury. A jeśli chodzi o większy okaz...spokojnie kolego dopiero zaczyna się sezon:) na pewno będzie więcej i większe:) (2011-10-12 22:45)
u?ytkownik66015u?ytkownik66015
0
Tego Ci życzę. (2011-10-12 22:47)
brt3brt3
0

A ja Wam wszystkim życzę abyście łowili choc połowę ryb które ja wypuszczam.Te kąśliwe uwagi świadczą tylko o nas samych.

To był mój ostatni wpis i komentarz do zdjęć.

Żegnam ozięble.

 A Ty Draganie wcale się nie przejmuj.

(2011-10-12 23:27)
camelotcamelot
0
Daję pięć ***** z zazdrości za tak piękną rybę ! Kocham miętusy !    A w ogóle nie wiem po co ta cała kłótnia ? - Ryba rybie nierówna.  Nie raz łowiłem sztuki podobnego wymiaru, które zdecydowanie różniły się wagą. Jak ktoś łowi zbyt chude , to niech wypuszcza żeby się podpasły trochę. Przynajmniej ja tak robię ......... Pozdrawiam serdecznie ! (2011-10-12 23:51)
u?ytkownik57785u?ytkownik57785
0
Na Karsiborzu ryby są zazwyczaj duże i "wypasione". A jeżeli taki "amator" jak @Tomas81 nie potrafi złowić sporej ryby, to już jego problem i takimi durnymi wstawkami się nie przejmuj. Nie zna tego łowiska, nie wie czym się charakteryzuje, nie wie jaka jest ichtiofauna i dlaczego ryby tam są spore, to niech łowi te swoje żyletki u siebie i będzie dumny z takich. Ja wierzę w 100 % w duże i napchane ryby z tego łowiska, bo presja wędkarska na tej wodzie, a co za tym idzie ilość pożywienia dla ryb, jest w nim ogromna. A w tym wszystkim pomagają ogromne śruby jednostek pływających wchodzących do portu i wychodzących w morze. Brania tam są 365 dni w roku. (2011-10-13 07:43)
Pawelski13Pawelski13
0

Popieram to co piszą obrońcy kolegi - czemu miałby kłamać - podał i wymiar i dokładną wagę. Mastif pisze że zna to łowisko i potwierdza że są tam wypasione sztuki. Kolegę "brt3" znam i wiem że nie wali ściemy i potiwerdzam to co pisze - życzę Wam abyście łowili tyle ryb co on i tak jak napisał - wypuszczali je, a jeszcze mieli możlwiości aby móc łowić tak często jak on. Robert wcale nie przejmuj się takimi tekstami.

Pozdro.

P

(2011-10-13 09:21)
RoolRool
0
szkoda tylko ze tak krotko
(2011-10-13 17:47)
MareKsMareKs
0
Mietusa nigdy jeszcze nie zlapalem...
gratki
(2011-10-13 19:18)
striggleystriggley
0
ryba rybie nierówna , krótka ale napchana , długa ale zabidzona ...znam gościa co ma 2,12 m wzrostu waży 90 kg a drugi znajomy ma 1, 70  m wzrostu i waży 135 kg mówi Ci to coś kolego
Tomas ? nie ma reguły jak napisał Mastif bynajmniej to z tego wynika że zależy z jakiego zbiornika ryba pochodzi czym sie tam żywi i jakie ma warunki tak jest ze wszystkim co żyje .

a to czy autor kłamie czy nie to jego sprawa ja np nie mam pewności czy to w ogóle jego zdjecie i czy historia jest prawdziwa , rozumiem jak byś sie tak oburzył  gdyby podał 3 - 4 kilo wagi

autorowi gratuluje zdobyczy a Tobie kol .Tomas proponuję troszke dystansu do wpisów które są tu zamieszczane i życzę również dużych okazów
(2011-10-13 21:53)
u?ytkownik32263u?ytkownik32263
0
Tak dla porównania. Kolega złapał miętkiego 1,55 kg , nawet go zgłosił do WŚ . Rybka miała 60 cm. Moja rybka 55 cm ważyła 1,02kg. Obie nie były zabiedzone, wręcz przeciwnie, grubaski. A takich do 50 cm miałem miedzy 40 a 50 sztuk. Więc nie pierdzielcie mi że 48 cm może mieć 1,5 kg czy ,to już w ogóle śmiech na sali, 41 cm i 1,05 kg. No chyba że jakieś mutanty poczarnobylowe łowicie:))) Bzdury. Kończę bo nie chce mi się polemizować z ludźmi " mijającymi się z prawdą". Czy jak to teraz się mówi.
(2011-10-13 23:58)
kaczor69kaczor69
0
Być może różnice wynikają z okresu połowu.  Moje były złapane ok. 10 listopada, wiosenne na pewno będą nieco "szczuplejsze". Pozdrawiam miętusiarzy. (2011-10-14 07:31)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Miętus 48cm 1,55kg,to jakiś żart :-))) (2011-10-14 14:04)
skito48skito48
0
Może kolega ma wagę popsutą a tu tyle rabanu o nic.
(2011-10-14 19:45)
u?ytkownik32263u?ytkownik32263
0
Ja już wiem dlaczego takie bzdury są wypisane. Ci trzej koledzy używają wag anglosaskich z funtami zamiast kilogramów:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
PS. Mój i kumpla miętus był złowiony w listopadzie więc tłusty, tak gwoli 100% wyjaśnienia dlaczego tej trójce nie wierzę a i przy okazji znam tą rybę dobrze.
(2011-10-15 01:13)
AREKG80AREKG80
0
fajna rybka!!!! gratulacje!!! za rybcie masz piataka!!!!!!!!!!!!!!!!! (2011-10-15 13:32)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Tomek,ja miętkie łowiłem chyba w najlepszym łowisku w Polsce,Włocławska tama,kiedyś można było,widziałem,złowiłem, miętowych bez liku,wypasionych i chudzielców,widziałem miętusa 4,5kg tam złowionego,i wiem że miętus "kwadratowy" w tym rozmiarze będzie "Góra" miał kilogram,mam kilka mietowych na kącie przekraczających tzw normy medalowe,więc chyba wiem co piszę,pozdrawiam.  (2011-10-15 15:39)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Miętus wiosenny jest wypasiony z wielką wątrobą,jesienne są troszkę lżejsze ze względu na post który przebyły pobierając sporadycznie pokarm,listopad i grudzień to najlepszy okres na połów tych ryb.  (2011-10-15 15:45)
tomasz-dragantomasz-dragan
0
Chłopaki piszcie co chcecie, jakoś mnie to mało interesuje...dla mnie ważniejsze jest to,że mam branie i wspaniałe wspomnienia, i co najważniejsze pamiątkę chociaż fotograficzną...tu aluzja do Tomas81, najwięcej masz do powiedzenia a jakoś swoimi fotkami nie chcesz się podzielić. Zresztą nie sądzę by był tu jakiś konkretny temat do kłótni...nie było Was ze mną więc co Wy możecie powiedzieć. Pozdrawiam i życzę udanych połowów. (2011-10-15 19:39)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Nie musiałeś mu dodawac wagi,48cm miętus w naszych warunkach to niezła sztuka,na pewno wielu z nas ma gula że udało Ci się złowic ładną rybkę,piękny miętus i życzę byś mógł połowic tak  jak ja kilkanaście lat temu.  (2011-10-15 21:51)
klosklos
0
JAK DZIECI.... TOMASZ NIE OLEJ ICH......TAMTE MIEJSCA SA BARDZO ŁOWNE, I SIEDZA TAM GRUBASY:):):) NP. SZCZUPAK 99 CM WAGA 5,20KG, TYDZIEŃ PÓZNIEJ SZCZUPŁY 79CM WAGA 6,90KG. WAGA WADZE NIE RÓWNA:) POZDRAWIAM (2011-10-17 15:14)
JOPEK1971JOPEK1971
0
79cm 6,9kg,nie rozśmieszaj mnie :-))))))))))))))))) (2011-10-17 15:49)
klosklos
0
Jopek ty masz chyba jakies kompleksy, gdybys byl taki madry to bys wiedzial, ile mierza 4 palce u dorosłego czlowieka, zobaczyc foto rybr w rekach i mniej wiecej zmierzyc, moze zasugerujesz mi ze moj sandacz tez nie mial 6 kg przy tej dlugosci, Ale pominmy to .. urodziles sie w zbyt plytkim brodziku intelektualnym zeby ze mna konwersowac.... takze nara (2011-10-18 10:57)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Zapodaj fote tego popromiennego szczupaka,:-)))  (2011-10-18 11:22)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Sandacz 85cm,nie powiesz mi że szczupak krótszy ważył więcej,zejdz na ziemię.
Nocny sandaczyk (2011-10-18 11:42)
wiekla42wiekla42
0
Gratuluję. Piękna sztuka. *****
(2011-10-18 17:56)
klosklos
0

Sandał 1 klasa i za to ci gratuluje wiem ze takiego zlapac nie jest latwo.

Przemku z góry sorka ze wstawiam twoje zdjecie….

Jopek i zakończmy ta jalowa roozmowe…

(2011-10-18 20:25)
klosklos
0

cos foto nie chce sie dodac ale umiescilem je w mojej galeri o to link, prosze nie komentowac fotki w galreii. zlapany przy mnie w 2009 roku przez mojego kolege...

 

https://wedkuje.pl/foto_galeria/aa_x7578.jpg

(2011-10-18 20:31)
KOSTAKOSTA
0
ale kabaniszon :)

(2011-10-18 20:47)
kopciukopciu
0
JAK BY NIE BYŁO ŁADNY MIĘTUSEK RYBA RYBIE NIE RÓWNA MOŻE NAŻAR SIĘ RAKAMI ALBO ŁIYKNOŁ PARĘ SPORYCH RYBEK,JA TEŻ ZŁAPAŁEM SUMA I MIAŁ LESZCZA DWA I PÓŁ KILOGRAMA I PARĘ MNIEJSZYCH RYB I CO JAKBY BYŁ PUSTY TO WAŻYŁ BY CO NAJMNIEJ TRZY KILO MNIEJ  GRATULACJE I POŁAMANIA KIJA (2011-10-19 22:18)
JOPEK1971JOPEK1971
0
kopcio,nie porównuj suma do miętusa,w dużej rybie możesz zmieścic więcej masy niż w pół metrowej rybce,miętus 48cm nie będzie warzył 1,55kg nawet na Syberii ;-) ,złowiłem "kwadratowego" miętusa w tym rozmiarze i warzył 1,05kg,był gruby jak kijanka,ten miętus co widnieje na fotografii zaprezentowanej przez autora,waży dużo mniej od tego "kwadratowego",Tomas81 łowi miętusy,i wierzę w to,bo ściemy nie wali.  (2011-10-19 23:53)
litoral5litoral5
0
Dla tych co nie wierzą, ze opisany przez autora tego watku mietus wazył 1,55 kg, wyjasnie że kanał piastowski to woda przymorska, i ryby tam zyjace maja inne tempo wzrostu niz w sródladziu.  A zatem jest to jak najbardziej mozliwe. Ryby z wód przymorskich sa bardziej tłuste i smaczniejsze. (2011-10-20 12:43)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Nie widziałeś miętusów z pod tamy Włocławskiej,więc nie pisz bzdur panie ichtiolog. (2011-10-20 13:10)
klosklos
0
a JOPEK dalej swoje.... (2011-10-20 14:23)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Bo nie lubię bajek,ten szczupak którego pokazałeś jest normalnym szczupakiem, który na pewno mniej waży od sandacza w swoim rozmiarze,a miętus prezentowany przez autora tej bajki ma najwyżej 0,8-0,9kg, 6,9kg szczupak w rozmiarze 79cm to jest śmiech na sali,sandacz wypasiony w tym rozmiarze waży max +/- 5 kg więc nie wciskaj mi kitu panie klos ,że szczupak mógł więcej ważyc od sandacza :-)))  (2011-10-20 15:19)
klosklos
0

a wedlug ciebie szczupak mierzacy 92cm ile powinien wazyc?

bo pewnie moj 92cm nie mogl wazyc 5,3 kg.....? a złapany i mierzony i wazony byl w trakcie zawodów.....bo wedlug ciebie mierzacy 79cm ma +/- 5 kg to ten nie powinien wazyc 5,3kg...

Boze co za czlowiek powiedz mi gdzie ty pracujesz?

(2011-10-20 15:41)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Człowieku, ryba ma swoje max wagi i tego nie przeskoczysz,ryba może mniej ważyc,nie więcej niż natura na to pozwala ,bo to jest normalne,ale szczupak nie będzie ważył więcej od sandacza w identycznej rozmiarówce,taka anatomia,a gdzie pracuje nie powinno Ciebie interesowac,pewnie byś mi zazdrościł.  (2011-10-20 16:00)
klosklos
0

szkoda ze nie skomentowales szczupaka 92 cm i 5,3 kg...pewie znow bysmy sie posmiali.

No juz zazdroszcze, chcialbym  pracowac z toba, pewnie masa ludzi musi miec z ciebie beke...

 

(2011-10-20 16:42)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Pewnie Twój mózg inaczej pracuje jak większośc społeczeństwa,ale niestety ja na to nie mam wpływu,nie chcę Cię obrazic,ale pewnie nie jesteś w stanie zrozumiec co napisałem w swoich postach,nie denerwuj się,napij się naparu z melisy. (2011-10-20 17:47)
u?ytkownik82513u?ytkownik82513
0

Drodzy koledzy, tak ochoczo nawołujący do wypuszczania miętusów!

Osobiście traktuję miętusa jako szkodnika (podobnie, jak sumiki karłowate).

Zapytajcie, co o nim sądzą koledzy z krainy pstrąga i lipienia.

A tak przy okazji - miętus ma wielką a zarazem smaczną wątrobę (najlepsza z ziołami prowansalskimi pieczona na grillu)!

Pozdrówka

 

(2011-10-20 20:56)
JOPEK1971JOPEK1971
0
Lepiej się nie zapisuj do naszej organizacji, jak masz takie poglądy zakorzenione przez propagatorów rybactwa,(okoń też był "chwastem")w dawniejszych czasach, a teraz ich brak ,łów sobie płotki a karty nikt rozsądny Ci nie sprawdzi.Wędkarstwo powinno byc tak reglamentowane jak kiedyś,sama śmietanka,nie byle jakiś "kołek,"pan hołotę gnał z nad rzeki powrozem,bo "kołek" był prostym człekiem co do gara chciał coś wrzucic, nie znał harmonii w przyrodzie bo za tępy był,takich trzeba eliminowc z naszego grona.Wędkarstwo jest dla ludzi elit którzy mają na uwadze dobro naszych wód a nie mięso pływające w tych wodach,tak podchodzili ludzie z wyższych sfer,dając obszar wody do "pasa"(jeziora )ludzią by mogli spróbowac co w wodzie mieszka ,na większą wodę, tam gdzie mieszkały okazy "prosty" lud nie miał prawa się wypuścic. (2011-10-20 22:32)
KRONOSKRONOS
0
Miętus smaczna ryba.Pozdrowienia i pomyślnych łowów miętusów i inne ryby też.
(2011-10-22 11:25)
kuba2510kuba2510
0
chyba w tej wisle łapiesz same duże pierniki Tomas
(2011-10-24 03:27)
seboaseboa
0
nie ważne ja daję 5 za piękną rybę zaczynam łowic w tym roku miętusy i mam już 30 cm sztukę na koncie mam nadzieję że im zimniej i gorsza pogoda będzie lepiej:0)
pozdrawiam
(2011-11-02 18:37)
rurekk44444rurekk44444
0
NO nie wydaje mi się zęby on miał 1.55 xDD Właśnie dzisiaj złapałem miętusa 45 cm i miał nieco pomad 0.5 kg tak ,że bez przesady z tym kolorowaniem ;d
(2011-11-27 19:48)
TOMEK WKWTOMEK WKW
0
Wielokrotnie w tamtym roku i kilka razy w tym próbowałem złowić miętusa, ale niestety nie udało mi się. Łowiłem na rzece Wieprz w okolicy Krasnegostawu i Izbicy, jako przynęty używałem zarówno filetów z płotki jak i wątróbki kurzej i nic.   (2012-03-09 18:29)
seboaseboa
0
Miętusy są piękne , uwielbiam je łowic i gratuluję zdobyczy:)piąteczka (2012-10-29 19:17)
mepsik79mepsik79
0
Ja nie podważałbym wagi tej ryby, bo została złowiona w wodach przymorskich. 50 cm leszcz z pospolitej zaporówki waży ok 1,2 kg. Taki sam złowiony latem w morzu dwa razy tyle. A na zdjęciu widać, ze miętus kolegi jest potężny. Mogę tylko pomarzyć o takich grubaskach. Gratulacje! (2012-11-08 11:10)
szadokszadok
0
Biedny Tomas, masz po prostu pecha do chudzielców. Mietus Tomasza jest jak najbardziej Ok. Mietusy łowiłem w latach 70-90 i to całkiem niezłe (sporo o wielkości medalowej), he he bardzo smaczne :). Ich wielkość to takze miejsce wystepowania, temp wody zasobnośc łowiska (w tym konkurencja)

(2013-01-16 14:03)

skomentuj ten artykuł