I zawody spławikowo-gruntowe NOK 14.05.2017

/ 21 zdjęć

14 maja 2017 odbyły się nasze pierwsze tegoroczne zawody spławikowo-gruntowe. O 4.30 rano pojawilśmy się nad Kanałem Kilońskim w okolicy przeprawy promowej Breiholz. W tym miejscu organizowaliśmy już zawody w zeszłym roku. Pogoda nam dopisała. To był tak naprawdę pierwszy dzień, w którym można było zapomnieć o zimie.
Przed zawodami posililiśmy się gorącymi kiełbaskami i polskim piwkiem, a następnie udaliśmy się na wylosowane miejscòwki.
O godzinie 13-stej zawody zostały zakończone a złowione ryby dostarczone do stolika sędziowskiego w celu zważenia.
Tego dnia szczęście dopisało Jackowi Borkowskiemu, ktòry wylosował miejscówkę nr 1 !!! i połowił piękne jazie. Złowił też największą rybę dnia Jazia 47cm. Jego wynik 8362 pkt (zdeklasował przeciwników) dał mu pierwsze miejsce na podium.  Drugie miejsce zajął Bogusław Rozkosch z wynikiem 1769 pkt, a trzecie Sławek Sikorski 1094 pkt, czwarty był Zbigniew Stelmaszczyk z wynikiem 994pkt.  Słowa uznania dla Sebastiana Sidorka za wytrwałość i złowienie pod koniec zawodów "Babi".  Jazie, leszcze i okonie, te ryby pojawiły się w łowiskach. Jak szalone brały też Babki. Dla nie wtajemniczonych: są to też ryby! Babka śniadogłowa (Neogobius melanostomus) "Zmora" wędkarzy łowiących metodą gruntową !!!. (Dobra przynęta na sandacze. Jest inwazyjnym gatunkiem obcym, przywiezionym w wodach balastowych statków z morza czarnego).

Po zawodach z apetytem dokończyliśmy poranne kiełbaski omawiając nasz piękny wędkarski dzień. W dobrych nastrojach rozjechaliśmy się do domów.
Dziękujemy wszystkim za udział i organizatorowi Władysłwowi Bogurskiemu za organizację, piwo i smaczne kielbaski.