Sinik zaburtowy Evinrude 4km rok produkcji 1974

/ 6 odpowiedzi
Cześć
Czy ktoś z Kolegów wędkarzy ma może jakieś dane lub wiedzę dotyczące regulacji gażnika lub instrukcje, schematy dotyczące tego silnika nr.seryjny43b36c .Za pomoc będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam.
olaf72


zapytaj na tym forum http://forum-motorowodne.pl/index.php  ,mam płytę od tych silników ale nie pamiętam gdzie ją wcisnąłem :( (2012/01/08 22:36)

olaf72


jeśli chodzi o regulację gaźnika to tak jak we wszystkich dwusuwach (bo raczej taki posiadasz?) około 1.5 do 2.5 obrotu wykręcasz z maksa jak była wkręcona i na słuch,
podwyższasz obroty silnika
później ustawiasz śrubkę od powietrza na 2.5 obrotu
i po kolei jak regulujesz śrubką od powietrza żeby się obroty podwyższały to śrubką od przepustnicy je zmniejszasz,i tak do końca aż nie będzie słychać już żadnej zmiany,
pamiętaj że jak robisz to w zimnym pomieszczeniu i zbyt długo to przepustnica zachodzi szronem,wtedy nie ma szans na poprawną regulację,chodzi o to jak masz ściągniętą pokrywę z silnika,inaczej jest jak pływasz bo pod pokrywą jest ciepło i nie ma opcji na to że szronem ona zajdzie,jeśli chodzi o przerwy na przerywaczach to jak znajdę płytę to napisze. (2012/01/08 22:52)

ryszard1969


Cześć
Dziękuje za odpowiedź i podpowiedź właśnie tak go regulowałem i bardzo nie wiele to zmieniło nadal bardzo nie równo pracuje na wolnych obrotach ,ale jest jeszcze jeden wkręt regulacyjny  w komorze pływakowej od wysokich obrotów jak on powinien być ustawiony do wstępnej regulacji gaźnika,a co do przerywaczy to wyczytałem na forum motorowodnym ,że to powinno być 0,05 skąd taki wymiar a no  002 cala razy 2,52 cm daje taki właśnie wynik ,ale wydaje mi się ,że to trochę mało dużo lepiej silnik pracuje 0,5mm.To mój pierwszy silnik spalinowy rozebrałem go całego i złożyłem nie widać żadnych zużyć na wale i cylindrach .Aha jest to model z 73 r a nie z 74r (2012/01/14 21:43)

Stiven22


Mi się wydaje że 0,05 to zdecydowanie za mało. Kiedyś jak miałem motorynkę to pamiętam jak niektórzy ustawiali przerwę na 2 żyletki ja szczelinomierzem tak jak piszesz od 0,2do 0,5.
Co do regulacji śrubkami to najpierw wkręcasz na maksa i odkręcasz po 1 obrocie i regulujesz tak żeby trzymał w miarę niskie obroty i dobrze się wkręcał na obroty bez duszenia się. Śrubka od niskich reguluje jałowe a od wysokich sprawia że silnik się nie dławi.

Co do tych nierównych obrotów to według mnie mogą być dwie przyczyny albo jakiś problem z pływakiem zacina się lub źle "podgięty" druga rzecz brudny gaźnik.

Najlepiej wykręć go i zawieź do serwisu pił łańcuchowych mają tam myjki ultradźwiękowe i za 10-20 pln umyją że się będzie świecił sam tak nie umyjesz ... (2012/02/20 10:40)

ryszard1969


Witam wszystkich ponownie i dziękuje za szczere rady ustawiłem przerwę na przerywaczach na 0,5mm tak powinno być , a co do gaźnika to okazało się ,że ktoś przede mną , a może ja ukręcił końcówkę stożkową dyszy wolnych obrotów,która została w gnieździe otworu ,ale już wybiłem ją.Silnik teraz dużo równiej pracuje czekam,aż zejdzie lód i na wodę sprawdzić czy się nie grzeje motor może kolega znalazł tą instrukcje od silnika i prześle mi bardzo bym był wdzięczny (2012/03/02 18:57)

axelgx


Proponuje poszperać tu http://www.boats.net/parts/search/BRP/EVINRUDE/parts.html  lub
http://forum.mazury.info.pl/viewtopic.php?t=1540 (2012/08/25 10:22)