PŁYTA KAWITACYJNA SILNIKA SPALINOWEGO POWINNA BYĆ NA RÓWNO Z DNEM ŁODZI LUB DO 2,5 CM PONIŻEJ DNA ...tak jest napisane w instrukcjach obsługi większości silników spalinowych.
Tak jest przy łódkach ślizgowych w łodziach wypornościowych tą odległość trzeba podwoić, dlaczego nie wie, ale sprawdziłem to na łódce Armada 350, którą pływałem, tako odległość od dna (dokładnie około 5 cm) dawała najlepszą szybkość.
Jeśli chodzi o silnik elektryczny odchylenie do tyłu powoduje lekkie zanurzenie rufy i podniesienie dziobu do góry (zauważyłem to zjawisko w Armadzie 250).
Na zdjęciu Armada 250.
(2013/04/29 21:19)Podgląd zdjęć na forum dostępny jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
A w elektrycznych to zauważyłem, że jak się silnik odchyli do tyłu to łodka płynie dużo szybciej. Było to szczególnie widać na zawodach, gdzie wszyscy startowali na takich samych łodziach te z silnikiem odchylonym do tyłu były szybsze....ale nie wiem dlaczego, bo to trochę nielogiczne.