Zaloguj się do konta

Nieudane żniwa kłusowników

Znów uniemożliwiliśmy kłusownikom grabieży Naszych Wspólnych Wód na rzece Wiśle w okolicach Płocka. Z powodów oczywistych nie mogę napisać gdzie dokładnie to było , gdyż była by to cenna wskazówka dla tych nikczemnych pod ludzi. Również nie będę wymieniał rodzajów , gatunków ryb, bo również jak zauważyliśmy, ci potępieńcy skrzętnie z tego korzystają, więc nie bedziemy się ograniczać.


W czasie nocnej akcji dostaliśmy wszyscy czterej szoku z ilości zastawionych sieci, liczba może szokować każdego użytkownika wód . Jeszcze takiego przypadku nigdy nie mieliśmy, ale nie będę gdybał . Również ilość ryb była szokująca . Moim zdaniem robią to za cichym przyzwoleniem ? Może ktoś się domyśli. Są za małe kary stosowane przez Sądy Rejonowe i te wyższej instancji.

Przecież nam społecznym strażnikom ( którzy to robimy za darmo , żeby inni mogli coś łowić ) , jeżeli władze na samej górze nic nie zmienią , aby zaostrzyć kary, to ci kłusownicy jeśli nie Nas to Nasze dzieci mogą skrzywdzić.


My teraz wiemy doskonale kto pozastawiał te sieci 11 marca—lecz trzeba złapać na gorącym uczynku takich złodziei. Chciałbym szczególnie podziękować za długie i monotonne uwalnianie ryb( kilka godzin) koledze „tomuszuszy” , „ piotrek1” oraz Krzysztofowi i Maćkowi.

Pozdrawiam wszystkich etycznych wędkarzy i prosimy

POMÓŻCIE NAM.

Opinie (35)

Zdzichu

Jurek znowu w akcji, gratuluję sukcesu, wytrwałości w tym co czynisz i przede wszystkim odwagi. Pozdro ... [2009-03-15 10:45]

spines21

gdzie jest psp?nie mógłby się do tego zdarzenia odnieść pzw?kary powinny być drastycznie podwyższone.w ten proceder jest zaangażowanych więcej ludzi-przecież ktoś te ryby kupuje?do kłusoli trafi tylko b.wysoka kara,ale szybko i skutecznie wyegzekwowana.nia zrobi się tego bez zmiany prawa i przede wszystkim podejścia sądów.duży szacunek jurek [2009-03-15 10:48]

jedrzej53

Podziwiam Waszą determinację w działaniu ale wydaje mi się że są to "syzyfowe prace", istotnym powodem kłusownictwa jest niski poziom świadomości oraz nędza ekonomiczna pewnej części społeczeństwa ,jestem właścicielem lasu i paru hektarów pod Płockiem za czasów PRL-u lata 70-te,80-te w tym lesie i okolicznych polach było dużo zwierzyny (bażanty,zające i sarny a nawet dziki) w chwili obecnej zrobiła się pustynia pozostały mi tylko bobry ,powodem tej sytuacji jest bieda panująca na polskiej wsi podobnie jest w przypadku kłusowania ryb,mało komu by się chciało uganiać po nocach i ryzykować jeżeli by miał pracę i odpowiednie dochody,Wasze działania które w pełni popieram nie eliminują problemu niestety .Pozdrawiam. [2009-03-15 10:49]

menago

ciekawi mnie komu oni te ryby sprzedają ??i moim zdaniem zainteresowanie kradzionymi rybami jest bardzo duże bo kłusownicy dla siebie tych ryb nie biorą. pozdrawiam menago [2009-03-15 11:04]

mistrall

Wielki SZACUNEK DLA WAS PANOWIE!!!!!!!!!caly czas czytam o waszych osiągnięciach z kłusolami.u mnie jest tak ze jak bym takie cos zrobil na terenie starorzecz Warty to juz na ryby nie miałbym tam wstepu :( robia tak ze albo opony przebijaja lub mozna niezle dostac w kość:( znam kilku wedkarzy któży juz tego doswiadczyli.POZDRAWIAM I ZŁAPCIE W TYCH KŁUSOLI [2009-03-15 11:09]

tomekd125

Spines21 dobrze piszesz ktoś to kupuje.Może zacząć sprawdzać punkty sprzedaży ryb takie jak smarzalnie czy inne bary.Przecież skąś ten towar muszą brać.Niewiem czy PSR ma takie uprawnienia.Jeśli tak to ich karać tak jak zwykłych kłusoli,jeżeli nie mają popieru na zakupioną rybę,np faktury.Myślę że jeżeli kłusol nie będzie miał gdzie tej ryby sprzedać powinno się trochę uspokoić.Pozdrawiam Jurku . [2009-03-15 11:17]

jedrzej53

Kłusownicy sprzedają ryby smarzalniom, resteuracjom i oczywiście handlującym na targach i jarmarkach w okolicach Płocka i samym Płocku istnieje też handel obwoźny ,sam widziałem w Płocku jak na rynku handlowano 20 cm sandaczykiem i na pytanie skąd te ryby,panie z prywatnego jeziora mam zaświadczenie,było to 3-4 lata temu i nie miałem w telefonie numerów straży zawodowej czy kol.Jurka bo bym się dowiedział jakie przepisy obowiązują .Pozdrawiam. [2009-03-15 11:23]

użytkownik

Moje uznanie!tak trzymać,kolegów takich jak wy w straży powinno być więcej i powinni inni z was brać przykład.pozdrawiam-komendat ssr koła 32 w łodzi. [2009-03-15 12:55]

jurek

PSr może kontrolować pochodzenie ryb i źródła ich zdobycia ...........................lecz również my mamy prawo kontrolować każdego -- kto wystawia ryby do obrotu.............MY TO JEST .....społeczni strażnicy.............lecz my to robimy wszystko za darmo , a nawet dopłacamy do tego --żeby inni wędkarze mieli co łowić w sezonie..........dzięki za wsparcie duchowe. [2009-03-15 14:17]

JANTA

Kolego takiego bełkotu to trudno słuchać a co dopiero samemu czytać. Nie wiem gdzie, nie wiem kto, nie wiem co i nie powiem, żeby mi sie do D..y nie dobrali i to jest artykuł i postawa przedstawiciela tych , którzy maja pilnować naszych rybBloga oceniam ponizej krytyki. [2009-03-15 14:41]

użytkownik

Dziwi tylko postawa i stanowisko okregowych władz PZW, PSR i Policji. przecież ONI doskonale o tym procederze wiedzą. Widocznie też boją się o swoje rodziny. Każda władza zawsze dba o swój tyłek. Gratuluję wytrwałości w walce z tym kłusowniczym tatałajstwem. [2009-03-15 16:46]

jurek

Do przemądrzałego .............JANTA.............przeszedłeś chłopie na emeryturę , czy rentę ..............jak piszesz w swym profilu ..............to TERAZ PÓJDŹ DO SZKOŁY i to nie jednej , aby się dokształcać bo piszesz jakbyś wlazł na słup wysokiego napięcia.Mały duchowo człowieczku ..........My kosztem Naszych rodzin ochraniamy wody żebyś Ty mógł łowić i czuć się bezpiecznie nad woda ..........Jak uda Ci się skończyć moralną szkołe to napisz coś sensownego......................Kłusownicy też czytają i zaczęli Nam grozić ........bo robimy to ---- co powinni robić Ci co dostają za to pieniądze.............żegnam nie mile kolegę ...........JANTA...........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. [2009-03-15 17:18]

łysy wąż

Kolego Janta, pamiętaj proszę że członkowie SSR ( a takim właśnie "społecznikiem" jest nasz Jurek ) działają społecznie. Ganianie kłusoli nie jest ich obowiązkiem ( napisałeś, że " mają pilnować ryb" ) i za swoją pracę nie pobierają wynagrodzenia. Narażają się chodząc na nocne patrole, poświęcają swój prywatny czas, płacą za benzynę z własnej kieszeni, nad wodę dojeżdżają swoimi samochodami. Uważam, że powinniśmy wspierać takich ludzi i być im wdzięczni - w końcu bezinteresownie dbają o NASZE WSPÓLNE wody. A wcale nie muszą tego robić. Pozdrawiam wszystkich, a Jurkowi jak zwykle gratuluję i życzę powodzenia w dalszej walce ze szkodnikami. [2009-03-15 17:46]

Flayster

Panowie straznicy moze warto naciskac na Głowne władze PZW aby pisali jakies petycje lub cos innego do odpowiedzialnych organów by zaostrzyc prawo. Kłusownicy dostaja śmieszne kary. Niedlugo dojdzie do tego ze za zle parkowanie bedziemy ostrzej karani niz kłusole... My wędkarze staniem za wami . Pozdrawiam [2009-03-15 18:07]

dańcio

czy tylko u nas w kraju jest takie coś czy też zagranicą na siatki kłusole łapią?? [2009-03-15 18:20]

gajeh

Jak można być takim łajdakiem 8-( reszte określeń zachowam dla siebie poniewaz sa niecenzuralne [2009-03-15 18:33]

jarcyk18

opowiem krotka historie,moj kolega byl w tamtym roku byl w holandi.mowil ze leszcze takie po prawie 2 kg bez zanety na chleb lapali bo nic nie mieli.tyle ryb tam jest.a u nas placcisz 160zl rocznie,siedzisz w syfie na lowiskach,nikt praktycznie karty ci nie sprawdza.jest ok. ideea jest prosta pzw karac nie zarybiac i brac kase,jak w polityce.to jest moje zdanie [2009-03-15 18:35]

CEJN58

Ci co wiedzą o tym procederze nie chcą wiedzieć.Po co zawracać sobie głowę jakimiś kłusolami lepiej pomyśleć o jakiejś afrykańskiej wyprawie na rybki za nasze składki. U naszych południowych sąsiadów w Czechach kary za kłusownictwo są tak wysokie ,że nikt nawet o tym nie myśli. Ale tam mają chyba NORMALNE zarządy , które dbają o wędkarzy.Naprawdę tam tak jest ,bo co roku wędkuję w Czechach i przez siedem dni wędkowania jestem co najmniej trzy razy kontrolowany. PANOWIE Z PZW CZAS SIĘ OBUDZIĆ I ZACZĄĆ DZIAŁAĆ !!!!!!!!!! [2009-03-15 18:40]

mintaj

Bardzo dobrz oby tak dalej tak nie zachowoją sie ludzudzie tylko niewychowane niekompetentne swinie!!!!!!!!!!!!! [2009-03-15 18:41]

użytkownik

u nas na naszych wodach , zaś wędkarze narzekają że strażnicy codziennie ich kontrolują, jak tu teraz komu dogodzić...... Jurek nie przejmuj się rób swoje, tnij siaty i choć byś miał tylko zdjęcia pokazywać. [2009-03-15 19:28]

grek

CEJN58 w końcu znalazł sie facet z jajami!!!!!Napisz do mnie!!!!! [2009-03-15 19:33]

hubi

Znowu uczciwa akcja grupy oddanych ludzi nie oto chodzi tak jak pisze spines gdzie do diabła są PANOWIE Z PSP powiem krótko w pieleszach domowych to już woła o pomste do nieba jak akcja to tylko Jurek i jego kilku kolegów ludzie którzy wolny czas społecznie robia wielką robote a ci co zarabiają na tej pracy kase pochowani są niewiadomo gdzie.Jurku naprawde robicie dobrą robote w imieniu moim imoich kolegów dzięki wam za to,pozdrawiam. [2009-03-15 20:26]

kopciu

NA BIAŁEJ LĄDECKIEJ PROCEDER KŁUSOWNICZY TRWA OD WIELU LAT I NIKT ZE SŁUŻB MUNDUROWYCH NIE JEST TYM ZAINTERESOWANY .SĄ TAK BEZCZELNI ŻE POTRAFIĄ W BIAŁY DZIEŃ ZE SŁUPA CIĄGNĄĆ PRĄD I KŁUSOWAĆ .PEWNEGO DNIA ZWRÓCIŁEM JEGOMOŚCIOWI UWAGĘ ŻE JEST TO WODA GÓRSKA I WĘDKOWANIE NA ROBALA JEST ZABRONIONA .PO POWROCIE Z WĘDKOWANIA NA RZECE MIAŁEM CZTERY KAPCIE [2009-03-15 20:37]

hubi

Kopciu bo mamy prawo do niczego ,prawo to powinno być Amerykańsko-Kanadyiskie to dopiero kłusole mieli by rezim. [2009-03-15 21:31]

użytkownik

Super robota to co robi jest na 5 + [2009-03-15 21:54]

prezes74

Do kolegi janta , proszę Pana to nie te czasy.. one minęły i oby bezpowrotnie, zastanawia mnie jedno czy należał Pan do pewnej organizacji..???Rozumię to nie te lata aby, biegać za kłusownikami .., ale przynajmniej trochę pokory. [2009-03-15 22:18]

t12tom

Do Janta: Przeczytałem Twój tekst dotyczący społeczników (który właśnie, choć nie wiem czemu zniknął ze strony!). Tadziu. Uważam Twój tekst za mocno krzywdzący! Znam wielu ludzi z SSR i sam w nim jestem. Tak jak w każdym mieście, kole, czy organizacji są różni ludzie i nie wolno uogólniać, a to właśnie uczyniłeś. Myślę, że nie przemyślałeś do końca tego co napisałeś. Pozytywnymi przykładami, gdzie winni zostali ukarani mogę sypać przez bardzo długo. Lecz nie o to chodzi. Uważam, że powinieneś przeprosić ludzi, którzy wkładają serce, własne pieniądze i często kupę zdrowia, aby tępić kłusownictwo. Wodom cześć, Tomek [2009-03-15 23:04]

użytkownik

koledzy zapraszam i tych wszystkich co nie lubią policji http://www.pzw.org.pl/home/wiadomosci/16328/60/wpadli_klusole [2009-03-16 15:50]

slawomir66

Jurek znam Twoją pracę bo też jestem strażnikiem społecznikiem. Ci, którzy nic nie robią zawsze najwięcej pyszczą. Tak jest zawsze i wszędzie. Zlej to i rób swoje chłopie a ci co pyszczą niech siedzą cicho bo najłatwiej jest krytykować. Pozdrawiam. [2009-03-17 16:31]

bodzio0711

Brawo Jurek nic dodać nic ująć ludzie którzy zarywają noce by chronić nasze wspólne wody zasługują na szacunek,a nie jak kolega JANTA krytykę może sam spróbuje chronic nasze wody to się przekona,a za blog omasz o demnie 5 i za artykół też 5 [2009-03-18 08:37]

igła33

Dzięki takim jak ty możemy cieszyć się naszą pasją jaką jest wędkarstwo ale my wszyscy musimy pomagać takim gościom jak kolega Jurek a może chociaż w małym stopniu przyczynimy się do załatwienia czoc jednego ztych ni będę kończył pełen szacunek Pozdrawiam [2009-03-18 22:36]

użytkownik

Brawo . Nie pozostało nic innego jak tylko pogratulować uporu i determinacji w tępieniu kłusownictwa . [2009-03-21 21:41]

użytkownik

Takie postępowanie pomimo iż godne pochwały - jest niestety wciąż bardzo rzadkie nad naszymi ( nie bójmy się tego powiedzieć ) zaniedbanymi i zdegradowanym wodami ....Pozdrawiam wszystkich wkarzy i działaczy zajmujących się zwalczaniem kłusownictwa . [2009-03-28 09:14]

użytkownik

kolega JANTA już łakomym okiem patrzy na możliwość czerpania profitów z działalności w pzw , a Jurek mu nie chce powiedzieć gdzie siaty zastawić. JANTA (nie powiem kolega bo bym zblużnił) może jest rzecznikiem prasowym ...kłusdoli? [2009-06-21 13:13]

użytkownik

No i koniec blisko.

OCENA: 1

[2010-11-13 18:51]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej

Społecznościowy Portal Wędkarski wedkuje.pl
2008 - 2024