Zaloguj się do konta

Jednolita składka okręgowa PZW - to ma sens? Zagłosuj

Zapraszamy do udziału w kolejnej sondzie wedkuje.pl. Tym razem pytamy Was o budzącą liczne kontrowersje kwestię składek okręgowych i istniejących często pomiędzy nimi dużych różnic. Czy Waszym zdaniem, składkę tę należy ujednolicić na terenie całego kraju czy też takie uproszczenie będzie, w Waszej ocenie, niesprawiedliwe.
Zachęcamy do głosowania i szerszego wypowiadania swojego zdania w formie komentarzy pod sondą.


Sondę znajdziesz w prawej części strony głównej - tuż pod ogłoszeniami.

Opinie (105)

użytkownik

Krótko- UJEDNOLICIĆ.  [2011-08-12 10:43]

Sieciech

To samo dotyczy składek ulgowych - raz jest do 24, raz do 26 roku życia, dziwne to [2011-08-12 10:51]

jurek

Ujednolicić [2011-08-12 11:01]

kaban

Powtórzę-ujednolicić. [2011-08-12 11:09]

użytkownik

Dlaczego mieszkańcy okręgów w których jest mniej łowisk mają płacić tyle samo co mieszkańcy okręgów gdzie tych wód jest zdecydowanie więcej? [2011-08-12 11:29]

użytkownik

Oczywiście że UJEDNOLICIĆ dlaczego ma jeden płacić mniej a drugi więcej. [2011-08-12 11:37]

majer

Wszystkie opłaty powinny być zrównane i obowiązywać na cały kraj ,a nie okręgi.Za granicą wędkowanie jest prostsze.Pozwolenie na cały kraj jest jedno,opłaty niższe. [2011-08-12 11:37]

marek-debicki

Ujednolicić zdecydowanie i uprościć wszelkie procedury w zakresie opłat, rejestrów połowów, itp. [2011-08-12 11:39]

Piotr91piła

Ujednolici, dla czego ja np mam płacić więcej a ktoś mniej? powinniśmy tyle samo płacić ;) [2011-08-12 11:45]

mielec

Mam Pytanie, a w którą stronę ujednolicić. W górę gdzie niektóre Okręgi płacą ponad 300zł bo maja więcej wód czy może mniej jak np 200zł jak w Rzeszowskim. I jak juź jeden kolega nadmienił jaka stawka na cały kraj miała by być. [2011-08-12 11:50]

ypman666

pewnie że jedna [2011-08-12 11:53]

użytkownik

jestem za ujednolicić [2011-08-12 12:05]

użytkownik

jestem za ujednolicić [2011-08-12 12:06]

sosna

Najlepszy wg mnie byłby podział na wody morskie, nizinne i górskie (czyli 3 różne składki na cały kraj) [2011-08-12 12:22]

FranceCola

Taa ujednolicić... niby wszystko będzie prostsze, ale dlaczego osoby które należą do okręgów, w których łoisk jest dosłownie kilkanascie, mają płacić tyle samo, co osoby w których okręgach tych łowisk jest kilkadziesiąt ???To trochę nie sprawiedliwe, piszecie że karzdy ma płacić tyle samo, ale wtedy będzie to niesprawiedliwe dla osób, w tkórych okręgach jest łowisk co pies napłakał, a tacy wędkarze, co w ich okręgach jest masa łowisk, będą zacierać ręce, że będą płacić mniej... wtedy też nie będzie zadość sprawiedliwie... [2011-08-12 12:22]

Jędrula

      Jestem za ujednoliceniem stawki na cały kraj , nie powinno być tak , że jedni płaca więcej a inni mniej . Ktoś podniósł głos , że powinno się dopasować stawkę do ilości wód w danym rejonie , to też jest jakiś argument choć nie do końca mnie przekonuje ? Mimo wszystko powinno być honorowo i uczciwie , ktoś mówił , że płaci na rok 300 zł a ja niecałe 200 , gdzie tu sprawiedliwość ? Nadmienię , że wody u mnie nie brakuje więc dlaczego oni - inni płaca więcej ?

[2011-08-12 12:31]

mielec

No tak nadmienię żeby nie było jak już by miało dojść do tej jednolitej to na pewno taka stawka na cały kraj nie będzie mniejsza niż 500zł. Suma sumarum na jedno wyjdzie. ?Nawet teraz płacą dwa dobre porozumienia za około 500zł łowie praktycznie na 90% kraju na wodach nizinnych. [2011-08-12 12:45]

mielec

No jeszcze chcę nadmienić, ze ten artykuł i sonda mówi tylko o wyrównaniu stawki w Okręgach, a nie możliwości łowienia w całym kraju za tę opłatę. Tylko gdzie znaleźć złoty środek. jak pogodzić Okręg który dysponuję 500ha wody a inny 1000ha, a jeszcze inny li tylko 100ha ktos straci, a ktoś zyska. [2011-08-12 12:48]

tazzmen

http://www.wedkuje.pl/lowiska-wedkarskie.html spojrzcie Panie i Panowie na ilosc lowisk w polnocno wschodniej Polsce. nie rozumiem dlaczego mieszkancy tego regionu (ktory de facto jest ubozszy niz inne regiony kraju) maja placic tyle samo co rodacy ktorzy maja wokol siebie ogrom lowisk do wyboru, a do tego mieszkaja w duzych aglomeracjach miejskich, gdzie srednia zarobkow duzo przewyzsza srednia krajowa. [2011-08-12 13:16]

MORTISANTI

OCZYWIŚCIE!!!!!!! [2011-08-12 13:31]

Esox53

A ja nie jestem za ujednoliceniem składek,ponieważ dlaczego wędkarze z okręgu np.Piotrkowskiego gdzie jest bardzo mało wód i to w większości mało rybnych mają płacić tyle samo co wędkarze z okręgów gdzie jest duża ilość rybnych wód? [2011-08-12 14:32]

war

jedna na cały kraj [2011-08-12 14:37]

witekkot

ujednolicić i udostępnić łowienie w całej Polsce a nie w swoim okręgu  [2011-08-12 14:38]

piotrekle

Powinno to być tak drodzy koledzy że łacimy np już nawet te 300 zł ale możemy łowić w całym kraju [2011-08-12 14:58]

Bartek81

równo to nie znaczy sprawiedliwie [2011-08-12 15:07]

hugo55

A ja dodam-sprawiedliwie to nie znaczy równo. [2011-08-12 15:33]

roberto

Zdecydowanie ujednolicić.

 

Jest jedno PZW jesteśmy w jednym kraju .  Jadąc na urlop na drugi koniec Polski  łowiąc na wodach PZW dlaczego mamy  dopłacać ? Czy wędkujemy na obcych wodach ?

Staraniem działaczy  PZW powinno być ułatwianie wędkowania swoim członkom a nie stawianie barier. Podział  na okręgi powinien tylko ułatwiać  administrowanie wodami PZW w całym kraju ,a jest zarzewiem konfliktów , nieporozumień i ściągania kasy ze zwykłych członków. To na wybieranych władzach spoczywa obowiązek racjonalnego gospodarowania pieniędzmi ze składek. Szczebel krajowy powinien koordynować działaniami władz okręgowych w trosce o wszystkie wody na terenie całej Polski , w dobrze rozumianym interesie wszystkich członków PZW z całego kraju.

[2011-08-12 15:58]

DM 101

UJEDNOLICIć I TO NA WSZYSTKIE WODY W KRAJU!!!!!!!!!! [2011-08-12 16:15]

dorada

Witam..

lekka propozycja;

cena opłaty równa w tem rozbicie na miesiące, np. 30 pln za jeden m-c, każdy ma prawo wyboru , lub niechce łowić ma wyjazdy za granicę, daleko do pracy, egzaminy itd itp, biorę sobie od maja do końca listopada i wędki wieszam na kołku sprzęcior.

i mały plusik ze tzw. zniżkami inwalidzkie i emerytalne.

 Czy to będzie słuszne ?

Dorada.

[2011-08-12 16:23]

dziadek2

Jestem za ujednoliceniem składek tak jak było poprzednio chociarz sam wędkuję mało bo w roku 25 do 30 razy jestem nad wodą bo nie mam czsu ze względu na wykonywaną pracę wędkuję od maja do końca pażdziernika jak pogoda pozwala a z pogodą różnie bywa . Czyli wędkuję 6 miesięcy a opłaca się składkę za rok kaledarzowy, wiem że ktoś powie a kogo to obchodzi ale trzeba zrozumieć tych co wędkarstwo traktują jako HOBBY a nie jako MIĘSIASTWO atak bezpośredni nad wodę zaraz po kwarantannie po zaryieniu. [2011-08-12 16:59]

camelot

Oto następny powód do kłotni !  Równo ? Nierówno ?  Sprawiedliwie ? Niesprawiedliwie ?    - A może by tak po prostu   mądrze ?

[2011-08-12 17:12]

rzepaBrd

ujednolicić!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [2011-08-12 17:47]

kostekmar

ODDAŁEM GLOS ZA UJEDNOLICENIEM SKŁADEK I BASTA!!!!!!!!!!!!!!!! [2011-08-12 17:59]

latajacymoczykij

Jak zwykle obudzilismy sie z reka w nocniku.Teraz to nie pomoze juz nic i nikt.Nie ma sie co łudzic,lepiej nie bedzie.Oby nie było jeszcze gorzej... [2011-08-12 18:27]

rygiel

Składki okręgowe powinny być zróżnicowane chociażby dlatego że różny jest zasób wód w poszczególnych okręgach.Ponadto powinna być ustalona składka ogólnokrajowa żeby wędkarz miał wybór,albo płaci składkę okręgową i łowi tylko na wodach okręgu, albo płaci ogólnokrajową i łowi w wszystkich okręgach.Składka ogólnokrajowa musi być jednakowa,to oczywiste. [2011-08-12 18:49]

okonek1235

Nareszcie bedzie normalnie, a nie przyjazd do innego okręgu kojarzy mi się z szukaniem gdzie można zrobić opłaty na dany okręg. POPIERAM I NIECH TAK BĘDZIE OD NOWEGO ROKU.

[2011-08-12 19:05]

okonek1235

Przykład woj. zachodniopomorskie; okreg pzw Szczecin i okręg pzw Koszalin porozumienie dopłata na wodach koszalina i szczecina 50% opłaty na wody górskie i to jest ok, nie to jest bubel tylko możliwy w naszym kraju.

[2011-08-12 19:12]

zaku81

.....TAK..... [2011-08-12 20:17]

pawcio613

Dawno już powinno się UJEDNOLICIĆ!!!!!!!!!!! [2011-08-12 20:25]

hubi

Witam składki powinny być ogólnokrajowe tak jak było 30 lat temu. [2011-08-12 20:41]

użytkownik

Przypominam że nazywamy się POLSKIM ZWIĄZKIEM WĘDKARSKIM a nie federacją okręgów.Moczę kija 35 lat i opłacałem składki u siebie w Warszawie,łapałem ryby w całym kraju i nikt nie patrzył na drugiego wilkiem wszyscy byliśmy koledzy po kiju .Co się z nami zrobiło przez tą cholerną komercjalizację. Komu nie po drodze z nami droga wolna.Łapcie sobie te wasze komercyjne ryby w sadzawkach zwanymi łowiskami specjalnymi. PRZYPOMINAM że wędkarstwo to nasze hobby a kto chce robić różne geszefty nie powinien być członkiem naszego związku.Niech to robi pod własną firmą i za własne pieniądzeJulian [2011-08-12 20:57]

tomaszgud

wprowadzic zakaz połowu w całym kraju na 5lat!! [2011-08-12 21:17]

z@mela

Jestem za ujednoliceniem ale z podziałem  na wody nizinne i górskie  .   Jedna wspolna opłata na wody nizinne powinna upoważniać do wędkowania w niemalże całym kraju a nie  jakies okręgi porozumienia   to aby sposob na wyciągnięcie od ludzi   dodatkowej kasy. [2011-08-12 21:29]

slawomir66

Witam."Jednolita składka okręgowa PZW - to ma sens? Zagłosuj"Ja bym postawił pytanie trochę inaczej."JEDNOLITA SKŁADKA KRAJOWA PZW - TO MA SENS?"I pod tak zadanym pytaniem podpisuję się oboma rękami. Już od kilku lat składamy wnioski o wprowadzenie opłaty krajowej. I tu są podobne pytania jak wielu kolegów już zadało. Chodzi o potencjał wód jakimi dysponują okręgi. Jedne maja mało i opłaty są niskie a drugie mają wód w bród i opłaty stosownie wysokie. Jedni zyskają a drudzy stracą.Ale myślę, że przy odrobinie chęci i wyciągnięciu jakiejś średniej opłaty da się to zrobić. Jedne kręgi podniosą opłatę drugie opuszczą i będzie to o co i na tym portalu wielu się upomina.Bo uważam, że nie może tak być żeby Polski Związek Wędkarski był związkiem okręgowym.Popieram inicjatywę. Tytuł posta: [2011-08-12 21:52]

KlimeQ

Nie, jeśli nie będzie składek na cały kraj bo niby dlaczego ktoś kto ma "kilka" łowisk na krzyż ma płacić tyle samo co ten który ma łowiska "pod domem". Co innego jeśli składki obowiązywały by w całym kraju ale o tym nie rozmawiamy. Tak więc jeśli mowa o składkach okręgowych to nie powinny być one jednolite skoro nie ma jednolitej powierzchni wód. [2011-08-12 21:53]

ponury

W Łodzi placę niewiele, ale co z tego jesli niema wody i kazda powazniejsza  wyprawa wedkarska konczy sie w innym okregu. Jesli ujednolicic, to z mozliwoscia na caly kraj. [2011-08-12 21:54]

marcorn

Jestem za, ale pytanie jaką cenę " krzykną " ? ;) [2011-08-12 22:00]

konik777

jedna cena na cały kraj tak jak kiedyś nie było by problemu z urlopem i dodatkowymi opłatami czyli jestem za [2011-08-12 22:07]

ponury

sprawdzilem ponownie region lodzki jest najmniejszy, plus malo wody rownasie wielka padaka. JEDNA SKLADKA NA CALY KRAJ. [2011-08-12 22:11]

pawel-krol

jestem za. garzej jak ujednolica tak że będziemy płacić wszyscy np. 300zł. [2011-08-12 22:34]

halski021

JESTEM NA NIE [2011-08-12 22:54]

użytkownik

jak to było? a! UJEDNOLICIĆ! [2011-08-12 23:29]

camelot

Dzięki Roberto ! Życzę wszystkim takiego podejścia do tematu. Bo to chyba jedyna słuszna droga ? Moim też skromnym zdaniem: - podział na okręgi na pewno nie służy nam zwykłym wędkarzom. A raczej wymyślono go dla zwykłego podziału władzy i stołków. Przepraszam ! Ale nie widzę żadnego ważnego powodu dla istnienia takich podziałów. A nawet jeśli istnieje jakiś konkretny powód, to nie sądzę by był ważniejszy niż zgoda i jedność w społeczności wędkarskiej. Nawet w najlepszej rodzinie, dzielenie zawsze prędzej czy później staje się źródłem kłótni i nieporozumień.  ... Kiedy przed laty wstępowałem w szeregi związku, byłem dumny, że mogę należeć do tak pięknej organizacji zrzeszającej ludzi z pasją, rozumiejących i kochających ten bezpośredni kontakt z pięknem natury. Niestety. Dziś, gdy widzę jak pod płaszczykiem pięknej idei żeruje zwykła komercja i kolesiostwo i do tego jeszcze niejasne i często bzdurne regulaminy, - nie widzę żadnych powodów do dumy. A  na swoją przynależność do PZW zmuszony jestem niestety patrzeć jako na przykry obowiązek.                                                                                Pozdrawiam  wędkarzy pasjonatów bez względu na to w którym okręgu mieszkają ! [2011-08-13 01:23]

użytkownik

Oczywiście że składki powinny byc takie same we wszystkich okręgach.Jestem za. [2011-08-13 02:39]

szpenio666

ujednolicić [2011-08-13 05:13]

Zibi60

Czytałem opinie i oczekiwania kolegów, dołożę i ja swój pogląd:1. Pozostawienie opłaty okręgowej - jako opłata podstawowa (wielu wędkarzy korzysta tylko z wód wokół swojego miejsca zamieszkania)2. Wprowadzenie opłaty krajowej - jako alternatywa (dla często podróżujących w poszukiwaniu rybek)3. Udostępnienie dopłat okręgowych - jako opłata dodatkowa (dla jadących na urlop do innego okręgu)Warunek - wszystkie opłaty można bez problemu uregulować u skarbnika koła na początku sezonu.Przy takim podziale zostają wyrównane nakłady proporcjonalnie do obciążeń poszczególnych łowisk, a wędkarze regionalni opłacą mniejszą składkę od podróżujących, co wydaje mi się sprawiedliwe. [2011-08-13 07:45]

BBROODA

Pewnie, że ujednolicić [2011-08-13 07:46]

użytkownik

Oczywiście że ujednolicić!!!!!!!! [2011-08-13 08:43]

Liver94

Uważam tak należało by ujednolicić z tym ,że tak jak niektórzy już napisali w jednym okręgu jest mniej łowisk a w drugim więcej.Moim zdaniem jeżeli płace składkę to mogę łapać w całej Polsce to wtedy ma to sens a płacąc kasę do PZW (ja jestem z okręgu ON) a jadąc na wakacje na mazury to muszę jeszcze osobno zapłacić dla mnie jest to śmieszne jesteśmy jednym krajem do tego bez autonomii regionów a robimy sobie jakieś niemieckie LANDY. [2011-08-13 09:13]

goryl25

Tak samo jak koledzy :) UJEDNOLICIĆ !!!!! [2011-08-13 09:14]

troc

Zdecydowanie ujednolicić, wprowadzić składkę nie na poszczególne okręgi lecz jednolitą składkę na cały kraj- np. opłacając składkę na okręg poznański możemy bez dodatkowych opłat wędkować na terenie całego kraju na wodach PZW- oczywiście ogólnodostępnych.    [2011-08-13 09:18]

rygiel

Propozycja Zibiego60 jest bardzo rozsądna i godna poparcia.Tym bardziej że jest zbieżna z moją tylko bardziej sprecyzowana. [2011-08-13 09:23]

Profesor

Przeczytałem większość opinii. Jest wiele mądrych zdań w tym temacie z którymi się zgadzam. Oczywiście ujednolicić z możliwością wędkowania w całym kraju. I jeszcze jedno. Okręgi które sobie "nie radzą" powinny upadać i być przejmowane przez lepszych, a nie "doją" własnych wędkarzy!!! [2011-08-13 09:28]

lowca1987

Nic dodać  nic ując tylko UJEDNOLICIĆ [2011-08-13 10:21]

wilczor

witam!tez jestem za skladka jednolita ale na caly kraj nie sadze ze "twoje", "wasze", "moje" wody na tym straca przeciez nagle wszyscy nie bedziemy lowic na warmi, slasku czy gdziestam i jeden okreg na tym zarobi a inny straci. kazdy jadac na urlop czy jakis wyjazd do kumpla majac oplacone skladki chcial by zwyczajnie posiedziec nad woda a nie biegac jak swir zeby wykupic zezwolenie bo szkoda czasu na takie pierdolyode mnie tyle pozdrawiam [2011-08-13 10:59]

użytkownik

Już się raz wypowiadałem w tej kwestii .Jeszcze tylko króciutkie podsumowanie.Dzielenie wód PZW na tkzw.okręgi zabiło turystykę wędkarską w naszym kraju.A to co się obecnie w tej sprawie dzieje to klasyczny horror .Julian [2011-08-13 11:12]

ponikwoda

Powinna byc jednakowa w całej Polsce. [2011-08-13 11:38]

kamael

Oczywiście że składka powinna być taka sama i dawać uprawnienia do wędkowania w całym kraju. A dla tych co narzekają że gdzieniegdzie jest mało zbiorników, pomyślcie jak mogą one za to być zadbane, gdyż więcej kasy można przeznaczyć na poszczególne zbiorniki (oczywiście przy dobrym zagospodarowywaniu pieniędzy). [2011-08-13 12:13]

mirus71

ujednolicić  [2011-08-13 13:05]

krzysiek123318

Powinna byc jedna taka sama skladka na cały kraj. Ale przeciez u nas jeszcze komuna jest.... [2011-08-13 13:53]

banan39

Jasne że należało by ujednolicić i zlikwidować opłaty na jeziora tzw. PGR w moim rejonie jest jezioro Licheńskie opłata na nie kosztuje ok. 500 zł na rok + opłata nocna 100 rabunek w biały dzień wydaje mi się że jest to cena typowo zaporowa . Wody nizinne to nizinne pobieranie jeszcze opłat za rejony jezior to masakra w biały dzień . Niech karat rocznie kosztuje 200 zł ale niech to będą wszystkie wody nizinne + jeziora tzw. pgr [2011-08-13 14:15]

fafciak

Jestem stanowczo na NIE, u mnie w okręgu jest tylko kilka łowisk i najczęściej wyjeżdżam na rybki do innego okręgu bo w moim ich nie ma! Co wiąże się z dodatkowymi opłatami, a tak to podniosą mi stawkę na okręg i później jeszcze będę dopłacał za łowienie w innym okręgu, nie widzi mi się żeby płacić ponad 500zł za wędkowanie. A z opłat na swój okręg nie zrezygnuję ponieważ czasami lubię sobie pójść nad wodę do której mam nie daleko i złowić jakąś płoć. [2011-08-13 15:47]

użytkownik

jestem za, wszystkie okręgi powinny mieć taką samą opłatę. Dając przykład jestem mieszkańcem Kołobrzegu (okręg Koszalin) i składka na mój okręg wynosi 150zł gdzie u nas jest dosłownie pare łowisk w tym słynna bezrybna Parsęta, a taki mieszkaniec chociażby okręgu Mazowieckiego zapłaci 117zł gdzie ma dużo więcej wody różnego rodzaju. Pozdrawiam. [2011-08-13 16:04]

WitoldL

Ja myślę że gdyby ujednolicić te składki na pewnym poziomie i wszystko żeby było przelane na jedna pulę a później z tej puli rozdzielane okręgom. [2011-08-13 16:22]

klarus28311

Opłata powinna być jednolita na cały kraj [2011-08-13 18:00]

napastor

Pewnie ze ujednolicic, ale nie popadac w skrajnosc, ustalic srednia, i zeby kazdy wiedzial na co te pieniadze poszly, a nie przepadly pomiedzy biurkami zarzadu PZW [2011-08-13 18:10]

sunyboy16

No pewnie ze ujednolicic.! [2011-08-13 20:56]

balon

Ujednolicić TAK... ale tylko z możliwością łowienia w całym kraju... w innym przypadku niech każdy dba o swoje bo tak jak niektórzy koledzy zauważyli jeden ma więcej wody inny mniej...

[2011-08-13 22:17]

HeadAche

Jeden kraj jedna stawka, koniec. Ja mam jedna rzeke w zasiegu na której wędkuje czesto.Nastepna to san (40km) niestety nie w moim okręgu. Smiało moge zapłacić 300zł zamiast 211 i nie zastanawiać sie czy moge albo nie moge tam wędkować. Niestety "prezesy" muszą zarabiać a wiadomo im wiecej okręgólw tym wiecej prezesów. Myśle ze 70% naszych składek idzie własnie na dorobek buraków. Mam nadzieje ze z czasem (siłą rzeczy) sie to zmieni i stare komuchy zostaną zastąpione ludzmi którzy maja coś wspólnego z wędkarstwem.

[2011-08-13 23:07]

raindog

W żadnym przypadku nie ujednolicać, gdyż okręg okręgowi nierówny. Pomimo tego forsowałbym raczej inicjatywę, wg której przy opłacie składki w jednym okręgu, opłaty w innym okręgu byłyby znacznie obniżone. Innymi słowy, potrzebna jest jakaś forma centralizacji, a jakie znaczenie miałoby mieć dla niej ujednolicenie składek, tego nie wiem.  [2011-08-14 00:22]

Lipan1

        Witam ,ujednolicić w kwocie na rozsądnym pułapie opłaty przez wprowadzenie jednej ogólnopolskiej opłaty, która umożliwi wędkowanie po jej uiszczeniu na wszystkich wodach P.Z.W. i nie tylko opłaty, ale i zasady wędkowania, uprościć kwestię zezwoleń i rejestracji, czyli ułatwić życie wędkarzowi oczywiście jestem za, tylko czy jest to możliwe przy obecnej komercjalizacji Okręgów i wód wszak za tym wszystkim idzie nie mała kasa, ale miejmy nadzieję przecież P.Z.W. to jeden związek, jeden regulamin i jeden statut tylko czy na pewno? Pozdrawiam

[2011-08-14 09:16]

janglazik1947

Jak byłoby pięknie gdyby można łowić w całym kraju za jedną opłatą. Już raz zmuszono nas aby razem z zezwoleniem na łowienie -wykupić SPINING i co WIELU KOLEGÓW ZREZYGNOWAŁO Z KUPNA ZEZWOLEŃ. Grono nasze przez takie pomysły się zmniejsza. Czy tego chcemy??? A teraz  zastanówcie się koledzy co stanie się w takim przypadku . Ceny kart tak wzrosną , że ,,nie jednemu" odechce się łowienia!! I znowu pytanie czy tego chcemy??? [2011-08-14 09:25]

użytkownik

Ja niestety jestem przeciwny :) [2011-08-14 10:32]

jmm12

Sens w ujednoliceniu jest tylko wtedy, gdyby można było za tę jedną składkę łapać w całym kraju, bez dodatkowych dopłat. Z drugiej jednak strony zgodzę się z innymi kolegami, dlaczego województwa które mają kilka hektarów wód mają płacić tyle samo co pozostali od tego nie przybędzie im ryb z jeziorach, a nie każdy jeździ na łowiska dalej niż kilkanaście kilometrów. [2011-08-14 10:42]

ambatczew

Ujednolicić [2011-08-14 10:59]

krzys0783

A ja jestem za nie  [2011-08-14 14:25]

glapa

 jestem za tym aby ujednolicic skladki ale warunek jest taki zeby mozna bylo lowic na terenie calej Polski oczywiscie z podzialem na wody nizinne górskie i morskie. przynajmniej jadac na wakacje nie musial bym szukac gdzie kupic pozwolenie no i dopłacac za to oczywiscie. napewno jezdzil bym czescie po Polsce mamy tyle pieknych wod.  [2011-08-14 21:32]

69Cricket

Owszem. Ujednolicić ale niech będzie to składka na całą Polskę a nie okręgi... Niech ona wynosi nawet i 300 zł. Jeżeli pieniądze z tych składek będą mądrze pożytkowane i wydawane plus składka będzie obowiązywała na terenie całego kraju to myślę, że warto będzie wydać te 300 zł. Oczywiście nie mówię tutaj o łowiskach specjalnych gdzie trzeba dopłacić dodatkowe składki ale o zwykłych łowiskach, które są dostępne po opłacie podstawowej składki. Zwiększy się składka ale w zamian za to zwiększyłaby się liczba dostępnych łowisk dla każdego. i by było po równo zarówno w składkach jak i w łowiskach. Takie jest moje zdanie ale i tak wiem, że do czegoś takiego nie dojdzie bo trzeba by było za dużo mieszać w ustawach, przepisach, regulaminach a tego się nikomu nie chce. także jestem za ujednoliceniem... [2011-08-15 09:35]

zbychu1117

płacić składkę jednolitą i łowić na cały kraj [2011-08-15 10:06]

klenik1

a może lepiej by było płacić  jedna składkę na cały kraj i każdy miał by możliwość  wyjazdu na ryby gdzie  mu tylko pasuje. Ale oczywiście jest problem? co zrobić z tymi dziadkami co okupują od 100 lat stanowiska w okręgach. [2011-08-15 17:00]

jozpod

Tylko należy zwrócić uwagę na jeszcze jeden szczegół. Przez kilkadziesiąt lat opłaty były jednolite im jakoś związek miał się nieźle i nikt nie zastanawiał się ile łowisk ma w okolicy. Tu moim zdaniem nie chodzi czy stawki będą nieco wyższe czy niższe. Chodzi o utrudnienie. Jak wybieram się z okręgu Płocko-Włocławskiego na Mazowsze to za każdym razem muszę wykupować pozwolenie na łapanie bowiem te okręgi nie mają porozumienia. Nie zawsze można przewidzieć kilka dni wcześniej że się pojedzie. Prościej byłoby zapewne aby być członkiem dwóch czy trzech uczęszczanych przeze mnie okręgów.Można byłoby wprowadzić zasadę ze składkę opłaca się w swoim kole  natomiast w innym okręgu płaci się za cały rok za wody PZW. Wyjeżdżając zaś kilkanaście razy w ciągu roku do innego okręgu płaci się w sumie wielokroć więcej niż by się było członkiem danego okręgu.. Poza tym jest to każdorazowy kłopot, gdyż trzeba iść do związku a nie zawsze pasuje, zamówić kilka dni wcześniej że się chce wykupić kilkudniowe czy jednorazowe łapanie. Skarbnik musi to załatwiać każdorazowo w okręgu, potem drugi raz iść po pozwolenie i tak w koło panie Macieju. Najlepszym moim zdaniem rozwiązaniem jest tak jak było kiedyś za PRL. Nie chodzi przecież o zyski. [2011-08-15 20:20]

HeadAche

Prosze napiszcie ile płacicie. Myśle ze ze gdyby policzyć srednią wyszło by okolo 250-max 300zł. Oczywiście Ci co płacili mniej bedą płakać jak im to źle, inni będą sie cieszyć bo bedą płacić mniej jednak nic nie zastąpi konfortu bezproblemowego łowienia. Jade na urlop na mazury, łowię, jade w bieszczady łowię. Jade pod zachodnią granice, łowię. Niezrozumiałe jest dla mnie twierdzenie ze ja mam lepsze łowisko, płace wiecej wiec spadać. I to jest niby stowarzyszenie. Mam takich ludzi nazywać "kolegami"???

Sam płace 211zł ale jeśli była by możliwość opłacenia jednolitej składki mogę zapłacić 300 a nawet wiecej. Jak narazie okręgi i oddzielne składki tylko utrudniają nam życie. Ja jestem za tym aby bez formalności (zbytnio nie ułatwionych) wybrac sie czasem do sąsiedniego okregu który jest rzut beretem, bez planowania, wykupywania i zastanowienia czy aby napewno mam wszystkie potrzebne papiery aby łowić 40km od domu.

[2011-08-15 22:02]

Rybczan

Witam.

Ujednolicić oraz wprowadzić zasadę, jedna składka na cały kraj. I jak mi się zachce to wsiadam i jadę gdzie popadnie ...mazury,Dolny Śląsk Bieszczady itd...a nie , że co okręg to opłata.JEDNA SKŁADKA = CAŁY KRAJ>

Pozdrawiam.

[2011-08-16 08:43]

Rybczan

Witam.

Ujednolicić i zrobić jedną składkę na cały kraj. Jedna składka i wedkujesz gdzie chcesz, bez podziałów na rejony.

Pozdrawiam.

[2011-08-16 09:39]

miecz-gaz

Jestem 3-y xxx na TAK!._____________________Z możliwością wędkowania w całym kraju bez dopłat w innych okręgach.Jest tylko jeden Polski Związek Wędkarski dla wszystkich wędkarzy- tak myślę?Nie wiem tylko jednej rzeczy, jakimi prawami rządzą się Okręgi Województw ?Na całym świecie nie ma takich szopek z wędkowaniem jak w Polsce.Zadaje sobie pytanie ,gdzie jest ta Unia? A tak miało być wszystko równo- ujednolicone.                                                                      Pozdrawiam kol. po kiju. POZNAŃ.                                                                     [2011-08-16 11:03]

robine

wg. mnie ujednolicić [2011-08-16 15:41]

Piotr200x

opłaty powinny być zrównane i obowiązywać na cały kraj ,a nie okręgi. [2011-08-16 17:10]

lukesp725

Dobra sprawa, wprowadzona jednolita składka okręgowa PZW na terenie całej Polski zależy od wód nizinne i górskie. [2011-08-16 17:12]

rafiko

wg mnie też powinna składka być taka sama [2011-08-16 22:26]

okonek1235

Witam, co wygadacie o opłatach, okręg koszalinski ma w rejestrze połowów 112 jezior i 11 rzek gdzie 10 jest górskich a jedna nizinna i opłata górska wynosi 150 zł. plus składka członkowska 60 zł. Po opłaceniu tej składki mogę łowić na rzekach i jeziorach. Odnośnie opłaty nizinnej która wynosi125zł plus  62 zł. co daje 187 zł mogę łowić tylko na jeziorach i tej 1 rzece która jest nizinna. to skąd u was w okręgach opłaty po 300 zł na rok jak macie mało łowisk. U nas w kole są  dobrowolne opłaty na rzecz koła w do wolnej kwocie i tego nie liczę jako opłata za połów ryb. Pozdrawiam i jestem za równymi składkami w całym kraju tak jak było dawniej. [2011-08-17 14:03]

sliwka15

Powinno to być tak drodzy koledzy że łacimy np już nawet te 300 zł ale możemy łowić w całym kraju [2011-08-12 14:58]oooo .! I to jest najlepszy pomysł.!Sprawiedliwy dla wszystkich.! [2011-08-17 20:28]

dariuszdyl

Tak jak kiedyś myślałem o jednolitej składce krajowej, tak teraz zmieniłem zdanie. To nie jest wyjście.Składki powinny być liczone w trochę inny sposób. Do końca listopada powinny być podane porozumienia i ustalona jednolita składka na obszar porozumień, np. okręgi mazowiecki, siedlecki i podlaski podpisują pełne porozumienie i w mazowieckim płacimy 170, siedleckim 190 a podlaskim 220. Wiadomo że wszyscy przyjdą do mazowieckiego bo taniej. Dlatego ustalamy składkę np. 200 zł na obszar porozumień i nikt nie będzie przechodził do innego okręgu.  [2011-08-22 09:50]

SpiningZiom

Mnie się wydaje,że ujednolicenie jest nie fair:

- napewno opłaty sie nie zmniejszą do rozmiaru tych niższysz składek, tylko odwrotnie

- dlaczego okręgi w których jest np 20 łowisk mają placić taką samą składkę, jak okręgi w których tych łowisk jest wiecej?

Ale to tylko moje zdanie.

[2011-08-29 21:01]

J-A-C-E-K

Ja proponuje wprowadzić jedną składkę na cały kraj,ale jeśli ten scenariusz jest niemożliwy to mozna byłoby  zmiejszyć liczbę okregów ( co dałoby juz oszczędności ) do do okręgów wojewódzkich, i w ten sposób wędkarz miałby możliwość łowienia na całym swoim województwie, i ewentualnie tak jak to ma miejsce w czasie teraźniejszym, po podpisaniu umów wojewódzkich, w województwajch, których takowe porozumienie zostało zawarte. pzdr

[2011-11-03 18:43]

użytkownik

5 [2013-05-11 10:29]

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Czytaj więcej

Na nocną wyprawę

Zupełnie odwrotnie wygląda zachód Słońca, nad wodą wygląda to zjawis…

Społecznościowy Portal Wędkarski wedkuje.pl
2008 - 2024